| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Kylare av olika dimensioner sökes
|
1 besök senaste veckan (2620 totalt) |
|
Tcmjena! Söker kylare till bilen, flera olika dimensioner är av intresse då platsen som kylaren skall sitta på inte är helt hundra fastställt. Alt 1: Max höjd 30cm, max bredd 64 Alt 2: Max höjd 44cm, max bredd 37cm Max djupet på kylarna är ca 6cm Som sagt allt av intresse, svara gärna med bilder, mått, placering av anslutningar m.m. / Richard _________________ Richard Hammerin Region stockholm/ Honda Performance Club 0708-711 779 Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3 |
||
|
_________________ Richard Hammerin Region stockholm/ Honda Performance Club 0708-711 779 Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3 |
||
|
Har du kollat på http://www.nissens.dk/ i deras kataloger finns mått på alla kylare.
_________________ Gerhard Petersson |
||
|
Jag har två kylare från Kawa 1100 R som vi hade en framför varje framhjul på en pug 205.
Jag kan ta mått i kväll om det är intressant. Funkade utan problem till 170 hästar och vi körde inte ens fläkten på dom _________________ Arne Lindgren |
||
|
_________________ Gustav Hedelin |
||
|
nissens fick jag inte ihop något på!!!
Hoj kylare kan helt klart vara av intresse. Arrow kylaren hade varit perfa om måtten gällt hela kylaren och inte enbart cellpaketet
kollade med kylarservice, han kunde enbart bygga i koppar och skulle ta ganska lång tid på sig med riktpris upptill 6.000kr Är inte toyotas mr2 kylare ganska små, någon som vet måtten, eller har en ? Mvh / Richard _________________ Richard Hammerin Region stockholm/ Honda Performance Club 0708-711 779 Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3 |
||
|
Så här ser dom ut.
Yttermått 42 * 27 inklusive alla fästpunkter. Prisidé. Båda utan fläktar 800:- Med fläktar 1600:- (Jag behöver fläktar till oljekyl). Pris på mc-skrotar är 1600 styck. och här satt dom:
_________________ Arne Lindgren |
||
|
hade en gammal japps kylare med fel bredd(där ändtankarna satt uppe/nere)
tog helt enkelt och kapade den och gjorde nya ändar i alu plåt med slanganslutningar ,kompisen svetsade har funkat perfekt ,har man tillgång till en som svetsar alu så löser det sig om man har ett kapbart kylarpaket _________________ Torbjörn Andersson |
||
|
Jag har en sådan här till salu:
Ford G1ZE-8K226-AA eller Garrett 723193-0001. till för kylning av vattenkylda intercoolers, tror den här är från en Roush Mustang. Bredd ca 65cm, höjd ca 15cm och djupca 5cm med anslutningar på 20mm. Helt NY och den är din för en tusenlapp. _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||
|
Torbjörn 70: Det har funnits i tanke gångarna, men de flesta kylarna har plast gavlar, samt fel höjd istället för bredd.
Cyberoid: Tack gärna. Gegge: Skall ha det i åtanke, vill helst ha så stor som möjligt, men annars är jag på. Jag är väldigt tacksam för alla svar och ideér jag fått så här långt. / Richard _________________ Richard Hammerin Region stockholm/ Honda Performance Club 0708-711 779 Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3 |
||
|
Re:
ok detta kylet som byggdes om hade från början plast gavlar ,att svetsa eget öppnar möjligheter bredd/höjd osv oj glömde det flesta som bygger värsting intercoolers börjar ex med en gammalt scania intercooler ,funkar jue med kyl åxå _________________ Torbjörn Andersson |
||
|
Min Garrett är helt i metal
Tänk på att luft och vatten är helt olika medium. Därför fungerar det inte att byta. Luft vill ha stora kanaler för att inte förlora flöde eller få tryckförluster, vatten måste flöda långsammare i tunna kanaler för värmeutbyte. Så ta inte en Scaniainterccoler utan en Scaniakylare och kapa i
_________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||
![]() |
SÄLJES
|
1 besök senaste veckan (2620 totalt) |