Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
EVO II, vart finna delar?
5065 besök totalt
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

Trådstartare

Kunde inte hitta en "rätt" tråd att lägga detta i, men denan verkade rimligast?

Denna bil har tidigare fått känna på bl.a Super Stage & visade sig vara väldigt potent redan i det utförande den var i då, men det önskades mer av den!

På bilen sitter redan ställbara dämpare runt om & på dessa har vi mycket kvar av justeringsmöjligheterna, men motorn önskades ju lite mer effekt ur...trots att den redan original är bland det roligaste jag kört

Men till frågan då. Jag är själv inte insatt i "japsbilar" & polaren är av anti-internet-typ & därför finns tyvärr ingen tråd heller Det fick mao bli min uppgift att rota fram prylar & info....

Grenrör på dessa bilar, hur är detta? Vi har fått tillsagt att det ska klara en bra bit över 400 hk MEN om vi nu vill byta, vart kan man vända sig?
Detta är vad vi hittat till vettigt pris i sverige, men jag tycker att den högra pipan "svänger" in för tidigt.... ??
http://www.speedart.se/zencart/index.php?main_page=product_info&cP . . . .

& hur ser det ut med spridare & kamaxlar på dessa, hur långt upp klarar dom av att hänga med?
Högohms eller lågohms-spridare?

Effektmålet är ca 400hk med brett register.

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag skulle tro att det är en Mitsubishi du skriver om så då rekommenderar jag att ställa frågan här:
http://www.wroom.org/evoclub/
Att plocka motoreffekt ur en maskin är inte så svängrelaterat även om det kan kännas bra mellan kurvorna.

5065 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande