| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K:BMW S14 startmotor
|
749 besök totalt |
|
Finns det generator/startmotorverkstad i närheten som kan bedöma om din är reparabel?
Är ju "oftast" lager och kol/släpringar som ger sig. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
Det är samma startmotor på M10 och M30 också så du borde kunna hitta nån. När vi körde S14 så plockade jag ihop en fungerande genom att ta huset från en M10 och en fungerande solenoid från S50.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Tanken är att hitta en s14 till min gamla M10:a, jag har alltså ingen nu tyvärr. Anledningen är att den ska vara mindre & starkare än till gamla M10. Den från s50 borde vara lite större än s14 va, lite mer att veva igång?
_________________ Martin Johansson |
||
|
Re:
Den är faktiskt mindre i storlek på S50. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
![]() |
SÄLJES
K:BMW S14 startmotor
|
749 besök totalt |