Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 7791 besök totalt |
När bilen åkte upp på pallbokar så upptäckte jag att krängningshämmaren bak inte satt fast i sitt fäste på vänster sida!
Har också läst någonstans om en annan Z3 där krängningshämmaren "hoppat ur". Det skumma är att jag tyckte bilen uppförde sig klockrent på bana (trots att kr.hämmaren förmodligen var ur). Bilen har formodligen gått bana med tidigare ägare också med tanke på att där sitter oljetemp. mätare monterad +att chassit verkligen är stenhårt samt lågt. Vad tror ni; Är det kanske så att föregående ägare har lossat kr.hämmaren med flit? _________________ Pet er Li nds kog |
||||
Re:
[quote="Pidder-L"] Då var nya bromsar monterade... Blev EBC Redstuff belägg fram + bak samt Brembo Max skivor fram och orginal skivor bak. Får se om detta räcker? quote] Det ska räcka. Det var dom jag hade innan jag provade carbotech. De tar slut fortare än carbotech så prova dom när du ska byta. Det blir inte dyrare per bromsning ![]() Jag snurrade första gången jag bromsade "riktigt" efter jag kört in bromsarna. Jag har inte ABS så jag bromsade som jag brukade, men aj vad de bettade! ![]() |
||||
Absolut, kan väl prova carbotech också när det är dags för byte. Har du ryckt säkringen till ABS:en på din bil? _________________ Pet er Li nds kog |
||||
OK, tack för tipset Peter. Får prova med lite nya stab.stag där bak då... _________________ Pet er Li nds kog |
||||
Re:
Nej den har slutat fungera. Lyckades få den att fungera när jag besiktigade den men nu har den lagt av helt. Det går inte att koppla in felsökningen heller för nån kabel till "datorn" är av. Så jag har lite el-pill att göra i vår före besiktningen. Pajade nästan en givare i somras när jag skulle ta loss för att kolla. ![]() Eftersom jag tävlar har det varit helt ok att köra utan, bra träning, men jag kan rekommendera att behålla ABS. då behöver man inte tänka - bara att bromsa hårt så fixar ABSen resten. ![]() |
||||
Jag har en Weicher helbur i Crome molly som jag troligen kommer att sälja.
Bygger ut min båge till bur istället för att byta. Är du intresserad kan du höra av dig. _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
_________________ kifah Alaaradji BMW M3 competition 2011.såld BMW M3 Limo 96. estorilblå, numera i Norge Audi RS4 sedan 2006. såld BMW Z3 coupe 01. såld porsche 996 : såld |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 7791 besök totalt |