| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
K-sport Coilover Applikation
|
1339 besök totalt |
|
Hej, Får hem mitt "KIT" idag. har haft resonemanget ang, detta kit med Raidopower (Generalagentan i sverige) då de påstår att det är samma chassi till BMW E82 som till Z3 2,8 -00. står tydligen så på kartongen enl. dom så min fråga är nu, är det någon som sitter på chassie info ang BMW E82 (BMW 1-serie) samt kan hjälpa mig lösa problemet. så jag inte gör en massa jobb i onödan. PÅ realoem.com så är det så inte alls samma konstruktion på FJäderbenet. Mvh Janne _________________ Janne Leinonen BMW Z3 Coupe 2,8 -00 BMW 523i Sedan -05 VW Karmann-Ghia -67 |
||
|
Re: K-sport Coilover Applikation
Det är ganska vanligt att eftermarknadstillverkarna hittar en lösning som fungerar (mer eller mindre bra) på flera plattformar och chassin. Om det är bra eller rätt
_________________ Roland Johansson |
||
|
Hej igen,
Har tittat på fjäderbenet och det har liknande infästning till Nav/Spindel som E36 dvs Z3. nästa fråga är då bara, vilken generation av dämpare jag fått? fick svar från K-sport i Taiwan, att art:nr b15 är det gamla artikel- numret (Vilket står på kartongen), art:nr b25 som jag skrev i min beställning är den som står i applikationslistan för 2009. Vet ni vilka ändringar som gjordes i dom olika generationerna? om det nu är den gamla generationen av dämpare, vad kan jag kräva för kompensation? byta ut? ett lägre pris på varan? Mvh Janne _________________ Janne Leinonen BMW Z3 Coupe 2,8 -00 BMW 523i Sedan -05 VW Karmann-Ghia -67 |
||
|
Hej igen,
Nu är dom monterade, fram inga problem! gick väldigt smidigt och ankelt. Bak däremot, oj oj , vet inte vart jag skall börja. till att börja med, riva hela inredningen för att hitta topplagring+ muttrar för infästning av dämpare. detta mina vänner tog väldigt lång tid. varför inte bara en lucka i inredningen och vips bara att byta. Och nu är detta klart, dämparen i bak är justerad så den är ca 30mm kortare än orginal. fjädern uppskruvad 25mm på fjäderhållaren. Nu till det största problemet. Jag justerar dämparen till 3 varv från det hårdaste på topp justeringen. ut och pröva, klockan är ca 23:00, ut på vägen. Bilen uppför sig ganska lungt, styr in fint och tycker att jag har en viss åkkomfort. kommer till första vägbulan, studs.... i bakvagnen, prövar igen samma sak åker mot ett dåligt väg parti. studs studs, så här skall det inte vara. Orkar inte skruva något mer så vi bestämmer oss för att fortsätta någon annan dag. SÅ nu till min fråga, ni som justerat liknande på BMW Z3 eller E30 eller kanske till o med E36 som haft liknande problem, Vilken ' justering bör rätta till mitt problem? Vet inte vad jag skall kalla fenomenet men det känns som den enbart rider på Fjädrarna. Mvh Janne _________________ Janne Leinonen BMW Z3 Coupe 2,8 -00 BMW 523i Sedan -05 VW Karmann-Ghia -67 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1339 besök totalt |