Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1743 besök totalt |
Skarvrör till delad bur?
Hej. Jag behöver skarva buren. Det skall vara löstagbar främre del. Vad för kvallitet behöver det vara på dessa rörbitar? Skall man beställa samma som i buren eller kan man gå in hos järnhandeln och köpa vanliga järnrör? Hade ju tänk mig samma som i buren med dessa bitar har försvunnit. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Detta blir väl en snyggare lösning: http://webshop.waspracing.se/?catego
_________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
Re:
Funkar tyvärr dåligt då jag måste skarva en bit inpå röret. Detta för att få ut den genom dörröppningen. Så det går inte. Däremot på några andra rör kan det fungera senare.
Så svaret är ju då samma material som buren är gjord i. Hur de skall se ut fattar jag. Jag tänkte ju att det skulle vara så och då får man väl beställa mer rör då. Fler åsikter? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Jag kollade med en SBF-besiktningsman om dom skarvarna som wasp säljer. Som jag ser det så är inte strävor fram till fjäderbenen obligatoriskt eftersom jag inte har ritkiga torn. Men inte ens där fick jag använda dom kopplingarna. Så skarvrör är det som gäller, för om man ändå bygger kan man ju bygga så att alla organisationer gidkänner det man gör. Annars var dom där skarvarna riktigt läckra. *letar bra plats att sätta dom*
_________________ Arne Lindgren |
||||
Re:
Jo precis. Iofs blir detta nog en gatreggad banbil. Så de där kopplingarna eller rörskarv går ju. Men i mitt fall blir det rörskarv hur som helst. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1743 besök totalt |