Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 - 2003
<<   1, 2, 3, 4
20092 besök totalt
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Re:

kakiiis skrev:
och med tanke på hur jag kör med bilen så är det nog bättre med v2 tycker redan det är stötigt med orginal dämpare på all jävla kullersten som finns i kalmar.. köpte du dina från tunershop eller ?

//kakiiis

tror inte du kommer bli besviken på v2orna, jag har ställt upp dom en del så det är rätt stumt nu men inte för hårt för gata och då kan jag ställa upp säkert 6-7 hack i hårdhet när jag ska köra bana Yes köpte dom därifrån, som sagt frakt ingick och efter betlningen gått igenom tror jag det tog 3-5 dagar innan man fick sakerna så det var smidigt.

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
simonhakansson
Kalmar
Här sen Jan 2007

okeej, fan va bra.. då får det bli ett par sånna därifrån då nu har jag beställt topplagringar iaf

Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Jahapp här var det ett tag sen man skrev

Nu under vintern har väl inte så mkt hänt...

demonterat grejer inför lack som sker förhoppningsvis nästa helg

köpt lite service bra ha saker

råkat köpa ny slutburk, Agency power
http://www.youtube.com/watch?v=NHeKvaZSxqQ

Skall beställa sensormatta från bmw samt köpa nya bakdäck... verkar vara ett återkommande problem bland bmw ägare

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Har du vägt din bil före och efter? Hur mycket vikt har du fått bort?
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Re:

PeterF skrev:
Har du vägt din bil före och efter? Hur mycket vikt har du fått bort?

Vägde den innan avställning 2007 och då har jag för mig att bilen vägde 1520 lr 30 med halv tank utan mig i.

Vägde bilen i somras med halvtank och utan mig i och då tror jag den vägde 1460.. Man är ju så glömsk av sig samt dum nog att inte skriva upp saker. Men funderar på att fixa någon våg man kan väga all orginal inredning på. Slutburken var ju inte det lättaste man burit på så tror jag sparade minst 12-15kg på den med den nya. Har man sparat 80kg tot så är jag nöjd

Verkar ju vara lite olika bud på vad org stolar väger

stol 25kg + underede 12 kg = 37 kg, någon annan säger 45 men det låter lite mkt.

Men säg att de väger 37 kg st, 74kg för båda, baksätet själva sittdelen väger ju noll och ingenting så där kanske man sparar 2 kg.
Ryggstöden väger lite mer så kanske 10kg.
slutburk har jag hört folk säga allt från 25 - 35kg men vi säger att den väger 25 - 12kg för nya slutburken = 13kg sparad vikt.

74 + 12 + 13 = 99 kg
minus 20kg för båda skalstolarna så är man jävligt nära 80 sparade kilon, förutsatt att vikten stämmer hyffsat på sakerna

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

ok! Nedan är från en annan tråd som jag postade för ett tag sedan:

Nu har vi varit och vägt 3 bilar på Bilprovningen i Högdalen. Förutsättningarna var helt full tank (finns en Shellmack 1 km bort) och helt full spolarvätska. Tom bil.

BMW M3 E46 SMG, klima, backvarnare, lilla stereon, skinn, elstolar, 18": 1550 kg
BMW M3 E46 SMG, klima, backvarnare, skinn, elstolar, navi, Harman Kardon ljudpaket, 18": 1560 kg
BMW M3 E46 CSL, klima, backvarnare, lilla stereon, 19": 1450 kg
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Re:

PeterF skrev:
ok! Nedan är från en annan tråd som jag postade för ett tag sedan:

Nu har vi varit och vägt 3 bilar på Bilprovningen i Högdalen. Förutsättningarna var helt full tank (finns en Shellmack 1 km bort) och helt full spolarvätska. Tom bil.

BMW M3 E46 SMG, klima, backvarnare, lilla stereon, skinn, elstolar, 18": 1550 kg
BMW M3 E46 SMG, klima, backvarnare, skinn, elstolar, navi, Harman Kardon ljudpaket, 18": 1560 kg
BMW M3 E46 CSL, klima, backvarnare, lilla stereon, 19": 1450 kg

Kan man åka och väga där när som lr?

Jag vägde på vågen uppe vid hjulsta korset. Vet inte hur exakt den är dock.

Men väger csln 1450 måste min väga mer... får göra en ny mätning i vår och skriva ner det den här gången.

Jag har ju

klima
backvarnare
stora stereon
Ej taklucka

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Re:

Konstapeln skrev:

Men väger csln 1450 måste min väga mer... får göra en ny mätning i vår och skriva ner det den här gången.

Jag har ju

klima
backvarnare
stora stereon
Ej taklucka

Åk dit och fråga besiktningsgubbarna snällt. Då får du säkert väga bilen. Din borde väga 1550-1560 kg. Ingen av bilarna ovan hade taklucka.
Citera
Silverglantz
Vendelsö
Här sen Maj 2007

Den i Hjulstakorset visar inte i närheten av exakt, skall finnas en i Lunda som e bra men jag vette fasen var den är.

Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Re:

PeterF skrev:
Konstapeln skrev:

Jag har ju

klima
backvarnare
stora stereon
Ej taklucka

Åk dit och fråga besiktningsgubbarna snällt. Då får du säkert väga bilen. Din borde väga 1550-1560 kg. Ingen av bilarna ovan hade taklucka.

Jag hoppas väl att den ska väga mindre än så med bara 2 skalstolar i och lättare slutburk Men blir till att väga bilen i vår iaf.

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Re:

Silverglantz skrev:
Den i Hjulstakorset visar inte i närheten av exakt, skall finnas en i Lunda som e bra men jag vette fasen var den är.

Vägde även på lunda och dom visade lika

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Re:

Konstapeln skrev:

Jag hoppas väl att den ska väga mindre än så med bara 2 skalstolar i och lättare slutburk Men blir till att väga bilen i vår iaf.

Menade innan du började plocka ut saker
Citera
cocoanton
Kista, Stockholm
Här sen Mar 2004

Christian min allra bästa vän... plocka inte isär mer saker nu så du missar våren, du får inte bli som mig!

Blir det Bam som lackar?

Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Re:

PeterF skrev:
Konstapeln skrev:

Menade innan du började plocka ut saker

Jaså jo det kan nog stämma rätt bra

cocoanton skrev:
Christian min allra bästa vän... plocka inte isär mer saker nu så du missar våren, du får inte bli som mig!

Blir det Bam som lackar?

Plocka isär mer behöver jag ju inte göra, allt som skall lackas är redan isärplockat och väntar på lack så det kan skruvas på igen. Så till våren ska jag vara klar hehe.

Japp han va nere i lördags och tittade på sakerna och ska väl lacka om 2 veckor kanske, hoppas han blir klar tidigare och kan ta dom tidigare :P

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Var och besiktade bilen här om dagen och lånade då Högdalensvåg, 1450 med 20L sås i, om man då slår på 30kg till för det resterande 40 L så får bilen en vikt på 1480 fulltankad. Om det nu stämmer att det Peter sa att en likadan M3a med samma utrustning vägde 1550 fulltankad så har bilen iaf blivit 80kg lättare

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Re:

Konstapeln skrev:
Var och besiktade bilen här om dagen och lånade då Högdalensvåg, 1450 med 20L sås i, om man då slår på 30kg till för det resterande 40 L så får bilen en vikt på 1480 fulltankad. Om det nu stämmer att det Peter sa att en likadan M3a med samma utrustning vägde 1550 fulltankad så har bilen iaf blivit 80kg lättare

Låter rimligt! Nästa gång du väger så fyller du tvärfullt i såväl soppatanken som spolarvätskan .

Hur mycket mindre väger sportavgaset än original?
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Re:

PeterF skrev:
Konstapeln skrev:

Låter rimligt! Nästa gång du väger så fyller du tvärfullt i såväl soppatanken som spolarvätskan .

80 kg är ju alltid något
Jo får göra det.

12kg väger detta jag har på nu, org vet jag inte exakt vad det väger men det var tungt! Har du någon vikt på det?

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006

Re:

Konstapeln skrev:
PeterF skrev:
Konstapeln skrev:

80 kg är ju alltid något
Jo får göra det.

12kg väger detta jag har på nu, org vet jag inte exakt vad det väger men det var tungt! Har du någon vikt på det?

Det väger så mycket så att en tanig 80kg:s skåning fick skitsmak i munnen av att lyfta ner det iaf..

Kan bakre burken väga 27-28 kg ?

Henrik

BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Re:

Houke skrev:
Konstapeln skrev:
PeterF skrev:
Konstapeln skrev:

80 kg är ju alltid något
Jo får göra det.

Det väger så mycket så att en tanig 80kg:s skåning fick skitsmak i munnen av att lyfta ner det iaf..

Kan bakre burken väga 27-28 kg ?

Henrik

haha ja tung var den. Ligger säkert i det spannet som du säger så där sparade man ett par kilo

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 - 2003
<<   1, 2, 3, 4
20092 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande