Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Bilder från Ringen 22/11 (Porsche GT3RS)
1777 besök totalt
Anders Johansson
Trollhättan
Här sen Nov 2003

Trådstartare

Var i krokarna i helgen och kunde inte hålla mig borta efter allt man läst och laddat ner från Forumet. Begick sålunda min premiär på Nordslingan, tyvärr i en vardagsbetonad Opel Vectra 2.2 Vädret var OK med cirka 15 °C och mulet, men uppehåll.

Fick en chock, när det första jag såg var en Porsche GT3RS

Vad jag förstår så är det tyska exportskyltar

Eftersom bilen är högerstyrd gissar jag att det är en lycklig engelsman som varit och hämtat sin nya bil på fabriken och på vägen hem passade på att köra in bilen på Nürburgring

GT3an av förra generationen av GT3 (syns i bakgrunden) stod på rejält på banan, man kunde höra hur han varvade långt efter att han försvunnit ur sikte.

Inga kolfiberbromsar på detta exemplar.

När jag hämtat mig från den inledande euforin dyker det upp en andra GT3RS, denna gång en bil med saluvagnsskylt? (hade röda bokstäver) och Porsche Center Köln-dekaler (fick tyvärr inga bilder på detta ex men den hade de gula kolfiberbromsoken)

Stilstudie

På väg ut på ännu ett varv

Jag har gjort som Magnus rekommenderar och förminskat bilderna till 800x600 pixlar, alla bilder finns dock i originalstorlek (2272x1704, ca 0.8 MB styck). Vill någon ha dessa, maila mig så kan jag skicka 'originalen'.

Anders Johansson
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003

oj vad sugen man blev av de fina bilderna...både på bilen och att köra banan! thumbs up

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Härligt fina bilder!
Tack! thumbs up

Mvh/Micke

Här sen Nov 2002

En grej med val av bromsar som kan nämnas är att keramik (gula ok) ger 20 kg viktbesparing thumbs up .
Men skivorna kostar 40 000 att byta (när dom väl är kass) mot 5000 för stålskivor thumbs down .

Horda
Här sen Nov 2002

Han verkar dock redan har hunnit byta till gula pagid.

Bromma
Här sen Dec 2002

Lotus Samuel skrev:
Han verkar dock redan har hunnit byta till gula pagid.

Jag tror detta kan vara de standardbelägg som bilen levereras med - de är nämligen gula på RS:en om jag minns rätt.

Nürburgring
1777 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande