Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9313 totalt) |
lite enkelt så har jag funderat på något likt detta.
anledningen till o inte gå upp i de öve staget mellan tornen just nu är att de behövs plats för att komma förbli me grenrör mm. hylla eller fördöm gärna. allt tas tacksamt emot. kom gärna med förbätringar eller helt andra koncept om du har årk ![]() ![]() _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
||
aja.
får la hoppas på att mina ideér funkar. dåligt som få med respons häromkring ![]() aja.. låg o svetsa 2h igår och trötna något så maxat på min hjälm. så beställde en ny me aut bläning. ![]() LIGHT WEIGHT & DURABLE, ADJUSTABLE HEADGEAR - 510g AUTo ON/OFF DARK SHADE ADJUSTING KNOB (self-setting according to type of welding/personal preference). SENSITIVITY ADJUSTING KNOB POWER SUPPLY: Pure Solar Cell, no batteries needed LARGE VIEWING AREA: 96 x 46mm DARKENS FROM SHADE: 9 to SHADE: 13 SHADE NUMBER in Light State: DIN 4 REACTION TIME: 0.0001 SECOND Replaceable Inner and outer Protective Lens Cover Fitted Easily Adjustable Headband with Padded Sweatband that can be removed for washing FILTER LENS PROTECTS YOU FROM UV & IR LIGHT: (filter blocks harmful radiation when the filter is dark or light) FOR MIG, TIG, TAG, ARC, PLASMA JET CUTTING & DIY USE CE APPROVED Complies with EEC Directives 89/686 CEE (EN 379) and ANSI.Z87-1 Standard _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
||
Jag kan desvärre inte hjälpa dig med bakvagnen.. Men ett uppmuntrande ord kan jag ge!
Tycker det blir skittufft ![]() och auto hjälm är värd sin vikt i guld |
||
Re:
Hmm jag tror inte alla är med på vad strecken visar? Varför de går just så och vad det skall vara för något. Mer info så kanske nån som har koll svarar? Antar att det är för att hålla bakvagnen? _________________ Jocke Hellqvist. |
||
oke. försöker förklara lite.
är "ny balk" till länkarms infästningen. de gröna är själva infästningspunkten. de bakre tvära röret är monterat i slutet på balken. men känns som jag fått till "trianglarna" rätt okej. varit inne på ett kryss längst bak med mitt i allt. men känns som de blir onödig vikt å felsida hjlaxlen. en bild till uppeifrån: (ringen o pilen vissar hur kraften bör åka vid ev krock bakeifrån) ![]() _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
||
händer lite lite här helatiden.
inget som är sådär värt lönt o uppdatera med. svetsar igen endel i balkarna där jag öppnade. och ska köpa in lite mer rör föro bygga klart delarna i bakvagnen (det enligt bilderna) _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
||
Intressant bygge, satt faktiskt häromdan och funderade på ett sånt här bygge. Tjejen har en -92 Prelude, jäkligt snygg bil men framhjulsdrivet.. Det känns inte helt ok får en sportbil.
![]() Jag håller själv på att bygga datsun 280Z så jag kommer aldrig göra slag i saken, med det är kul att se nån som gör verklighet av detta! lycka till, jag följer tråden! _________________ Sebastian Ekelund 1977 Datsun 280Z (SCCA widebody) |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9313 totalt) |