Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
913 besök totalt |
I helgen var det deltävling 2 i årets Ferrari Challenge serien här i USA. Vi åkte ner för att kolla in tävlingen och bilarna, men mestadels för att träffa teamchefen till Miamibaserade "The Collection" teamet (The Collection - The Collection - Audi, Porsche, Ferrari, Maserati, Aston Martin, Jaguar, Lotus - New and Pre-owned) då vi hoppas bli deras officiella dynotest center. Bilhandlaren äger 3 bilar som körs i serien och var dom som annordnade/sponsrade Miami's deltävling. Fint väder, sjukt fina bilar och vrålande högvarviga V8: or skrikandes gjorde dagen till en riktigt trevlig dag! Sen att det var en F40 LM på plats, Scuderia 16M samt en Novitec Rosso F430 (dubbla kompressorer, dubbla laddluftkylare och 650+hk) gjorde inte saken sämre :P
Ljudet från F40:in var helt otrolig, film kommer senare! Dock fick jag inte med nån av dom 5 olika olyckorna som händer på 45min...Ferrariägare...vad ska man säga ![]() Bilarna är av lite varierande kvalité pga olika kameror idag (batteriet tog slut) samt olika fotografer. Men jag hoppas ni gillar dom iallafall! Varsågoda! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() OM denna nu är äkta, så är den förmodligen bland det mest värdefulla och mest ovanliga bilen på plats. Det gjordes bara 5st 512 Spiders, och alla gick till Brunei! Ägaren eller nån annan som visste fanns inte i närheten så jag fick inte reda på nån historia om bilen. Skulle lika gärna kunna vara en kapad 512 :P ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() *OMG* F40 > allt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Novitec F430 Ingen dålig installation av kompressorkittet! Flawless! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diggar den här loggan! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ingen Challenge bil här inte. Det här en äkta Le Mans racer och långloppsbil (vet ej vilken klass) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Stort habegär på denna! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mötte denna på vägen hem, man kunde höra den från flera km håll! ![]() Tack för mig! /Erik |
|
![]() |
Bilder o videos
![]() |
913 besök totalt |