| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Frontplåt BMW E21 1980 *söker ej längre*
|
2715 besök totalt |
|
Jag söker en ny eller väldigt fräsch frontplåt till BMW E21 1980. Dvs. hela den plåten som utgör bilens absoluta framsida där lysen och kylare är infäst i.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
Re: K: Frontplåt BMW E21 1980
Jag har en till pre 79 liggande. Bmw orginal och fabriks ny. Vad som skiljer sig mot 80 och uppåt har jag absolut ingen aning om. _________________ Pelle Persson |
||||
|
Re: K: Frontplåt BMW E21 1980
Ungefär så här långt kom vi i vår konversation angående ekonomiplåten. Sen har jag inte hört av Pelle mer. Någon som vet hur jag får tag i Pelle?
||||
|
har du kollat på http://www.wallothnesch.com/ snabb och bra service. de har mycket mer än det de har på sidan
_________________ Martin Skoog |
||||
|
Nej där har jag inte kollat Martin...
Jag är fortfarande i behov av en frontplåt i gott skick till min lille bil. Renoveringen står tämligen still då jag inte vet var jag skall kapa bort min gamla rötna frontplåt. Det lär en ny frontplåt kunna påvisa.
Vi skall väl se om inte Pelle får tag i sin telefon snart...
||||
|
Det här verkar fungera exceptionellt dåligt.
Jag får inte tag i någon frontplåt till min E21:a. Pelle har påvisat att han har en som är helt ny, men Pelle verkar inte vara kontaktbar överhuvudtaget till att plötsligt dyka upp och återigen sedan bli okontaktbar... Vad vet jag, en frontplåt är kanske inte nummer ett på priolistan. Hur som helst så börjar den där förbannade frontplåten bli det för min del.
om någon har en frontplåt till E21 med dubbla framlampor så hör av er till mig!
||||
|
Re:
Hej Peter! Tack för ditt engagemang men en 5-serie från 1979 heter E12 och är en helt annan kaross.
||||
|
kollat med dessa:
http://www.bildelsbasen.se/index.php annars kan man ju alltid köpa en sprak ny för strax över 3000kr _________________ /// Jörgen Andersson 070-400 00 80 |
||||
|
Eftersom frontplåten är punktsvetsad på plats är det troligen inte många bilskrotar som ställer sig och borrar bort punkterna för att sedan skicka den till mig.
Det sitter som bekant dessutom en hel del skrot ivägen innan det är möjligt att ta bort den från karossen. om jag hade haft de ekonomiska resurserna att köpa en ny plåt på BMW för dryga 3000:- hade jag högst troligt aldrig startat den här köpes-tråden. Kan tillägga att någon frontplåt har jag ännu inte. Av flera anledningar...
||||
|
Har du kollat med http://www.fiddesgarage.se/Karosseri
_________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 BMW 120i -26 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||
|
Ja jag har kollat med Fidde men han är lite väl dyr på sina håll.
Men det är väl inte annat än att jag lägger ner sökandet och köper till ockerpriser istället.
Jag vet att det finns lösa ekonomiplåtar ute hos en del av oss på rejsa men de som har gett sig tillkänna har sedan försvunnit upp i rök. >
||||
![]() |
SÄLJES
|
2715 besök totalt |