Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang 65 Turbo 1004whp Tips på Aerodynamik fix? | 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 >> 119291 besök totalt |
Bilen byggs för ban och gatkörning
Chassi än så länge: Corvette c4 framvagn Hjul Rota GTR-d 18" 10"fram 12"bak 275x35 och 335x30 däck Ny bakram i 60x80x3 Stora hjulhus Subframeconnectors i 60x60x3mm 3-länk vid svängning och 4-link vid raktfram åka 30mm mustang krängare fram 26mm corvette krängare bak Öhlins coilovers bak GAZ 51mm coilovers fram 700lb Sweet rattsång med snap off Stående pedalställ med våg Fullbur från Guss Porsche 997 Turbo bromsar 6kolv fram och 4kolv bak 350mm skivor Glasfiberstolar G-force 5p bälten Glasfiber front, skärmar, huv Motor tillbakaflyttad ca 35cm Stolar tillbaka ca 30 cm Vikt ca 1430kg Drivlina blir: Ford 9" 31splines ZF 6vxl corvette 92 30spline ut 3 skivig tilton 3" race kardan Motor: 408w ford Super Victor EFI insug 90mm spjällhus VEMS sprut 3 044or Aeromotive regulator MSD 6al + blaster 60mm waste Maizer el vattenpump Mvh _________________ Christian Lindén |
||
_________________ Christian Lindén |
||
|
||
Innan du kommer för långt i bygget....bör du tänka över om du inte ska bygga fästen för tre-link i bak, så du enkelt kan skifta mellan tre- och fyr-link.
Fyr-linken är inte bra på bana. Fäst ett stag, mitt uppe på klumpen...och dra det framåt. Så här..någonting.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Ser ut att vara ett riktigt seriöst bygge, ska bli kul att följa detta.
Hur hade du tänkt med turbo? ska dte bli en dubbelturbo lösning eller ligger standard turbon med bara för att visa hur sjukt stor den andra är? |
||
Tankarna går ju lite åt F&F3 när dom kör bus med en Mustang med Skyline motor. Men detta blir ju på riktigt. Ska bli kul att se hur det blir tillslut. Mustangen e ju riktigt ball, och med lite mordän väghållning och mycket mos blir det ju hur ballt som helst.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Läs första inlägget och ovanför bilden på bakvagnen Fästen, uniballs och stag finns redan! Mvh _________________ Christian Lindén |
||
Tackar! Precis som du säger bara en jämförelse! _________________ Christian Lindén |
||
Tackar! Skulle ju kännas dumt att sätta i en klenare motor _________________ Christian Lindén |
||
Funkar det bra med så mycket vinkel på dämparna? Har du testat att hissa fjädringen genom fjädringsvägen utan fjäder monterad (men med dämparna på plats)?
Det känns som att det finns risk för brytningar men man måste ju testa. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Tror att det ser mer ut än vad det är, och bussningarna är ganska mjuka. Finns det någon regel för hur mycket det ska luta? Ang längd på styrväxeln visst är det rätt att mäta längden på den med snören spända mellan övre och nedre bärarmsinfästningarna och sen mäta bredden i den höjd som styrväxeln sitter? Tror du att du har tid för ett litet besök inom snar framtid? Mvh Christian _________________ Christian Lindén |
||
Det finns inga fasta regler för dämparnas lutning, de ska fungera och då kan man sätta dem på olika sätt, beroende på hur geometrin ser ut.
Du verkar ha koll på hur du ska hitta styrväxelns längd, bra! Jag skickar pm om besiktningsdatum. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang 65 Turbo 1004whp Tips på Aerodynamik fix? | 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 >> 119291 besök totalt |