Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Tips på bogserögla/montering
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (16762 totalt)
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Re:

Lind4hl skrev:
såhär byggde jag på audin:

bultade fast fästet i orginal dragöglan på bilen thumbs up

Intressant tråd en sak soim fanns på min "att göra lista" men som jag inte fått arlset ur ännu.

Lind4hl: Har kikat på de där oxå är dock lite nyfiken på hur du har fäst det? Du råkar inte ha nån bild med fronten borta?

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Teamchefen
Södra Skåne
Här sen Mar 2008

Trådstartare
okey...

UPP & HOPPA...alla 944-ägare!
Det måste ju finnas någon klurig liten garagenörd, med tummarna på rätt ställe, och tankarhatten på skallen! Annars får jag väl testa mig fram, med ett draghållfasthetstest med gatans grövsta lyktstolpe. Må bäste man vinna!

Skämt åsido...nån rackare måste väl ha monterat en bogserögla på liknande tysklandskälke tidigare, eller???

Karlstad
Här sen Apr 2008

Trådskapare: ursäkta för offtopic. kan ta bort och pma infon till gustav om du vill, skicka ett pm isf! thumbs up

gustav: liten bättre bild, värt att tänka på är att den ska svetsförstärkas bakom då den är lite vinglig i sidled, men du ser själv vart det behöver förstärkas, orginalöglan är monterad i samma plåt som den jag bultat denna i, så med förstärkningen i sidled är det kanon!

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Ahh tackar
Får bli till att köpa en sån där och montera då

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Teamchefen
Södra Skåne
Här sen Mar 2008

Trådstartare
Nej, för guds skull, Alexander. Helt okey att tipsa på i min tråd. Denna soppa mår bra av många kockar. Jag försöker bara väcka de kockar som bakar Porschekaka...

Förresten, informativ bild. Jag funderar på samma lösning själv. Dock är jag lite orolig för "påtalade sidokrafter". Har du blivit bärgad i din ögla någon gång?

Skåne
Här sen Sep 2004

du köper en s2 eller turbo frambalk, modifierar originalögla så att den uppfyller kraven. Par timmars arbete för en sådan som jag, dvs tummen mitt i handen.

/easec

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008

Re:

Teamchefen skrev:
Nej, för guds skull, Alexander. Helt okey att tipsa på i min tråd. Denna soppa mår bra av många kockar. Jag försöker bara väcka de kockar som bakar Porschekaka...

Förresten, informativ bild. Jag funderar på samma lösning själv. Dock är jag lite orolig för "påtalade sidokrafter". Har du blivit bärgad i din ögla någon gång?

har ej blivit bärgad i den än. sidokrafterna mår den nog inte 100% procent av just nu, men efter lite förstärkning av plåten den är bultad i blir det nog bättre. har tänkt att montera en bak, fast liggandes ner istället.

förresten, rs2an är ju en halv porsche

Södra Skåne
Här sen Mar 2008

Trådstartare
Tackar dig Mats, för en till synes optimal lösning.
Vi har haft detta som alternativet "Enkel, men tung lösning". Hoppades på en lite mer viktbesparande åtgärd.
Tog sedan sikte på tvärbalkens infästningar, de två blanka bultar varav man bara ser de övre på din bild.
Blev tipsade om att bulta fast bifogad bild på en av sidorna och sedan montera en ögla. Vad tror ni om den lösningen?

Luleå
Här sen Apr 2005

Re:

Teamchefen skrev:
Tackar dig Mats, för en till synes optimal lösning.
Vi har haft detta som alternativet "Enkel, men tung lösning". Hoppades på en lite mer viktbesparande åtgärd.
Tog sedan sikte på tvärbalkens infästningar, de två blanka bultar varav man bara ser de övre på din bild.
Blev tipsade om att bulta fast bifogad bild på en av sidorna och sedan montera en ögla. Vad tror ni om den lösningen?

Jag tror att det kommer att deformera balken den sitter i, ifall den utsätts för sidokrafter. Större plåt mot balken och gärna triangulering av röret

ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Från TR 5.10: "...Öglans inre diameter ska vara minimum Φ 60 mm."

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Skruva banåkabil
Tips på bogserögla/montering
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (16762 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande