Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 29233 besök totalt |
Re:
Han har hållit sig inom familjen. Infiniti v8 VH45DE _________________ Sebastian Ekelund 1977 Datsun 280Z (SCCA widebody) |
||
_________________ Marcus Raninger Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo, Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72 |
||
Haha roligt att det är lite aktivitet i min tråd
![]() ![]() En av anledningarna till min dåliga uppdatering är att den lilla tid ja haft tillsammans med bilen har ägnats åt rostlagning kanske inte det roligaste o kolla på men uppdaterar med lite bilder ändå så ni inte tror projektet är helt dött. Främst tröskelbyte som drog ut på tiden då trösklarna va av väldigt dålig passform plus mkt egentillverkning. Bifogar lite bilder. ![]() Fick tillverka nedre delen på tröskeln då denna ej fanns att köpa, lämnade iväg det till en plåtslagare som skulle va duktig men det slutade med att ja fick stå några timmar i plåtbocken på jobbet innan ja fick till det. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ja och bror min satte ihop några verktyg för att enkelt kunna göra bra kant i kant svetsningar, allt för att undvika den onda spaltkorrosionen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fick tillverka verktyg för att göra egna förstyvningar. ![]() ![]() ![]() Bara o vissla sin favoritsång när du är klar har por16 färdighärdat. ![]() ![]() Har vetat sen byggets start att ja vill bygga bilen med dubbla triangellänkar, främst framvagnen. Efter att ha letat runt lite togs beslut att använda miatans fram och bakvagn då den har erkänt bra geometri . ![]() Hm tror ni ja blir tvungen att kapa lite i frambalkarna eller går det som det är? ![]() Här syns även växellådan som ska ihop med lexus åttan, blev en supra mk3 turbo låda. ![]() ![]() I dagsläget står bilen och väntar på att komma upp i jigg så att ja kan börja mäta in fram och bakvagn och i minutläget sitter jag och väntar på att få åka o hämta min stora Usa beställning med en massa roliga bra o ha grejer, lister och andra renoveringsgrejer men det viktigaste en massa kolfiber mumma! Kommer bilder på det med så fort ja dreglat färdigt ![]() ![]() _________________ Henrik Nilsson ![]() Toyota Mr2 TURBO -93 Datsun Fairlady Z -71 Bmw 1600-2 -71 |
||
Då har äntligen min beställning från Usa landat, tyvärr saknades det några grejer och fronten såg ut som en prOpeller, men vafan man kan ju inte få allt.
![]() Hoppas det löser sig iaf. Trevlig kolfibervinge ![]() ![]() ![]() Beställde en Urethan front, såhär i efterhand kanske man skulle tagit en glasfiber ![]() ![]() ![]() Breddare i trendriktigt material. ![]() ![]() Beställde ett dashcover för att ha möjligheten att dels göra en extremt lätt panel samt få bilen vänsterstyrd. ![]() ![]() ![]() ![]() Här blev det också fel, fick en bakplåt till en hummer, nävars men 1,25mm är lite väl, den behöver ju inte kunna stå pall ett kärnvapenanfall från Kim jong il. > ![]() ![]() Lite nytt gummi. ![]() ![]() _________________ Henrik Nilsson ![]() Toyota Mr2 TURBO -93 Datsun Fairlady Z -71 Bmw 1600-2 -71 |
||
Det där verktyget för att göra förstyvningar hade jag gärna velat se. Har funderat på hur man gör sådant.
Tack på förhand //M |
||
Finns verktyg i Usa för att flarekona plåt, men dom är ganska dyra.
Jag gjorde så här: Köpte en hydralisk press, inte bara för detta ändamål. Köpte en rostfri kona i dom storlekar som konorna ska göras. Tog en ekbit och hålsågade och fräste 45 graders kant med överhandsfräs Sen är det bara och hålsåga plåtbiten lite mindre än hålet i ekbiten, centrera och pressa. Blir inte lika snyggt som en köpekona, men man får många storlekar för väldigt lite pengar. _________________ Henrik Nilsson ![]() Toyota Mr2 TURBO -93 Datsun Fairlady Z -71 Bmw 1600-2 -71 |
||
Mycket kul att se denna uppdatering!
![]() ![]() Hoppar på dig på msn sen och tjattrar om din DIY flare-punch ![]() _________________ Philip Seaton | 1971 Datsun 240z - www.mull.tk www.allblastring.se | www.sce.se | www.pb-z.se | www.por15.se |
||
|
||
Re:
Jag smiter in här och svarar eftersom jag och Henke delar garage och därmed också svetsfixturer. ![]() Verktygen består av en fyrkantsprofil som är slitsad på en sida och har ett hål borrat på motsatt sida, en pinnskruv som man svetsar dit en plåtbit som motsvarar den svetsspalt man vill ha. I plåtbiten borrar man ett hål för att kunna stoppa i en sprint som håller plåten från baksidan. Sen drar man åt hela kalaset med muttern på pinnskruven så hålls allt på plats tills man punktsvetsat sin plåt vackert kant i kant. ![]() Bifogar ett par bilder från min alfatråd också: ![]() ![]() Mvh Jonathan |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 29233 besök totalt |