Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 528 1986
<<   1, 2
9696 besök totalt
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Bah, irrriterande att bo på en ö... det är kanske 5 km till Micro, men bilen kommer hem om 30 min och sen för att köra runt eftersom jag missar färjan så tar det 25-30 min hyffsat lagligt... undrar om jag hinner i tid

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Nu ska banpremiären ske med e28:an. Mot Gelleråsen

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
om nån vill åka med på gelleråsen:

http://www.youtube.com/watch?v=Q5L1t2OPPqM

Filmen är tagen med en vanlig digitalkamera fäst med buntband på passagerarstolens nackstöd.

Det som låter i en del högerböjar är vänsterframdäck som tar i skärmkanten. Det behövdes dock bara lite modifikation meddelst handkraft göra en skärmbreddning

Nån som vill åka mer?
http://www.youtube.com/watch?v=Qz4rpRGbePc

Nu börjar jag verkligen fundera på om jag ska sälja eller förädla Men jag ska iaf montera nya bromsbelägg nu direkt eftersom jag helt körde slut på dem. Det blir biltema tills jag bestämt mig om den ska få bo kvar hos mig...

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Det gäller att spara på materialet när man kör

Nytt jämfört med gammalt:

Så det där skärande ljudet i första filmen, det skar sönder däcket:

Sverige
Här sen Aug 2003

Det gäller ju att nyttja materialet fullt ut annars kastar man ju bort pengar

Vilket pass är filmerna från filmade du mera?

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
hmm, bra fråga. Jag tror den andra filmen är tagen runt tjugo över tre, jag kan kolla om det står i kameran ikväll.

Jag har nog bestämt mig, det blir förädling istället för försäljning...

så önskelistan nu är:

*diffbroms
*slutväxel med bättre utväxling för banåka
*vassare kam, hade användbart område mellan 4 och 6 krpm och med original utväxling så var det svårt att hitta rätt växel
*öppet luftfilter
*bromskylning
*tyckte bromsar orkade med, men det blir nog annat med r-däck, men kanske 750 bromsar fram.
*r-däck
*lättning
*extraktor grenrör
*racestol så jag kommer ner en bit till och sitter ännu bättre
*splitter

allt detta bör ske med rimlig pengainsats, för det är lowbudget som gäller. Så om nån har nåt av ovanstående liggande och behöver utrymmet, hör av er! Jag har rätt mkt e28:a prylar som jag kan använda i bytesaffärer...

Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Tord skrev:
hmm, bra fråga. Jag tror den andra filmen är tagen runt tjugo över tre, jag kan kolla om det står i kameran ikväll.

Jag har nog bestämt mig, det blir förädling istället för försäljning...

så önskelistan nu är:

*diffbroms
*slutväxel med bättre utväxling för banåka
*vassare kam, hade användbart område mellan 4 och 6 krpm och med original utväxling så var det svårt att hitta rätt växel
*öppet luftfilter
*bromskylning
*tyckte bromsar orkade med, men det blir nog annat med r-däck, men kanske 750 bromsar fram.
*r-däck
*lättning
*extraktor grenrör
*racestol så jag kommer ner en bit till och sitter ännu bättre
*splitter

allt detta bör ske med rimlig pengainsats, för det är lowbudget som gäller. Så om nån har nåt av ovanstående liggande och behöver utrymmet, hör av er! Jag har rätt mkt e28:a prylar som jag kan använda i bytesaffärer...

Lättning ger mycket prestanda för pengarna thumbs up
När jag började mäta prestanda på min is hade jag endast bytt diffklump från 4.10 till 4.27 utan diffbroms
& då gjorde den 0-100 på 8 sec & 90-136 på 9,8 sec

Nu är bilen lättad ca 230 kg & idag gör den 0-100 på 6,5 sec & 90-136 på 5 sec

Montorn är nästan orörd den har fått chip,avgas,luftfilter,lättatsvänghjul & lite putsning av insuget samt
att kylfläkten är bortplockad.

den bromsades på knutan till 141 hk då har den gått 30 plus & hade tyvärr vid bromstillfället kasst soppatryck.

Racestol är ett klart lyft då man kan inrikta sig på att köra istället för att klamra sig fast vid ratten

om du ska lätta så räcker bra belägg & riktig kylning långt

Brosan som kör en E36 325 på ca 1380Kg & kör men orginal storlek på skivor med carbotech belägg bromsarna slutade inte funka trots att skivorna var lyste röda

Med rdäck får man ju grymt mycket bättre fäste i kurvorna klart värt pengarna thumbs up

En E28 är ju inte så mycket tyngre än en E30 om man lättar ur den ordentligt

Trevligt med en E28 på banan thumbs up

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
En bild som Peter Eklöf tog på Gelleråsen:

(lite beskuren i underkant)

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Jag har startmotor bekymmer, den klickar bara. Demontering och test utanför bilen gör mig förvirrad... så om nån kan förklara hur jag ska testa om det är den eller om det är elkretsen som felar så är jag tacksam.

om jag ansluter enbart på solonoiden så klickar den bara, ansluter jag minus på skurvarna som håller ihop start motorn snurrar den.. borde inte minus på solonoiden vara samma som minus för startmotorn?

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Så då är min e28 period över, bilen är såld till nån som tänkte snygga till den. (lycka till med det )

Det var en intressant tid med mest bruxande med höjdpunkten användningen som jaktbil, blev dock en runda på challenge och en banåkning på Gelleråsen. Körd sträcka ca 1000 mil.

Tack bilen för din tid i mitt liv

Stockholm
Här sen Aug 2004

Re:

Tord skrev:
Så då är min e28 period över, bilen är såld till nån som tänkte snygga till den. (lycka till med det )

Det var en intressant tid med mest bruxande med höjdpunkten användningen som jaktbil, blev dock en runda på challenge och en banåkning på Gelleråsen. Körd sträcka ca 1000 mil.

Tack bilen för din tid i mitt liv

Tackar.

Införskaffat skärmkanter till bak så det är på G..
Den ska få gå bana i min ägo också.. Närmast på Gälleråsen 2 maj med alfaklubben.

BMW 528 1986
<<   1, 2
9696 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande