Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Årets första ringenbesök inkl GP-banan avklarat!!!
574 besök totalt
lofstrom
Örebro
Här sen Maj 2008

Trådstartare

Så här tidigt lär jag troligen aldrig besöka ringen igen. Jag är på tjänsteresa i Bonn denna vecka, vädret är strålande och jag har tillgång till en hyrbil, som gjort för ett besök på ringen! thumbs up

Det blev några varv på nordschleife och ett besök på GP-banan, det sistnämnda innebär 20 min fri åkning för _30. Riktigt skoj!!! När man först kör GP-banan och sen nordslingan så inser man hur nära armco-räckena plötsligt är. Varför har ingen berättat för mig tidigare hur farlig denna hobby är!?

Bilen ifråga är en MB CLC180K automat dessvärre. Den gjorde dock helt ok från sig. På GP-banan blev jag omkörd av en vit GT3 på första varvet, sen väntade jag bara på att den skulle varva mig, men den dök aldrig upp i backspegeln under våra 20 min...

Vädret var som sagt fantastiskt, 15 grader kl 18 på kvällen och klarblå himmel. Knappt någon trafik alls. Tyvärr inte så mycket bilar att se heller men en hel det GT2/GT3/GT3RS, tom en gammal 911S av första generationen. Vid GP-banan stod minst 5 race-trailers från VW inkl en svenskreggad, dessutom ett antal svenska VW-bilar, och så delade jag flyg ner med en viss F. Ekblom, så nått testande pågår väl.

Nu ska jag bara få ihop min egen bil så kan det kanske bli ett lite längre besök i sommar. Over and out från Bonn....

BMWSC #719
Citera
Nürburgring
574 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande