| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW e30 325 M-tech1 -87 *såld*
|
1211 besök totalt |
|
Tjena! Lite bakgrundsinfo: Jag ägde den här bilen för 4år sedan, å jag vågar säga att den var i toppskick när jag hade den då. Fanns ingen rost på bilen, lacken och inredningen var i toppskick. Dessvärre har den hunnit vara med om en hel del de senaste 4 åren, bland annat har den blivit stulen och lätt krockad, och man har inte tagit hand om inredning eller någonting annat för den delen heller tyvärr. Bilen är en e30 325ik -87 m-tech1 orginal från fabrik, med eltaklucka, elspeglar, c-lås. M-tech1 paket untvändigt. M-sport inredning, stolar, nackstöd i baksätet, svart innertak, kartläsarlampor i backspegeln m.m. Idag sitter det ingen m-tech1 ratt eller knopp i utan en Luisi ratt och en kromad knopp. Just nu sitter det framskärmar och huv lackade i delfingrå från en -88 och en vit frontplåt från -87 för att få dit en m-tech1 front (som ja tyvärr inte har då den gick på tippen liksom resten av fronten efter krocken). Har även 88ans frontplåt och kofongare Så om man vill skruvar man dit det och har en hel front, eller så köper man m-tech1 fronten och skruvar dit. M-tech1 sidokjolarna finns kvar, varav den ena är monterad på bilen, den andra finns en liten spricka i, men inget alvarligt. Bakkofongaren hade rostat sönder så den är avmonterad, så en ny sådan behövs även. I krocken var det fronten (som är bytt) och höger sida som tog stryk. Så det som är kvar att göra i plåt är att rikta/byta höger bakdörr (fungerar nu, är inte sne men lite repig å småbulig) samma sak gäller höger bakskärm som e lite knöglig men går lätt att rikta utan att behöva byta den om man vill. Det var mest mjukplåt som tog stryk vid krocken och lysen med mera. så ramen verkar fin. Det som mer fick sig en smäll var någonting i framvagnen, har kollat men inte sett någonting tydligt, kan vara en hjulinställning som enbart behövs? Det sas att det var styrväxeln som blivit sne så en "ny" sådan finns iaf. Lacken på bilen är väll sådär, inge vidare. Men som tur är så är det väldigt lite rost på den, tömde bagaget på inredning och hittade nästan ingenting, bara lite ytrost. Och under motorhuven finns det inte heller någon rost. Dock finns det lite i höger tröskel, ungefär vid domkraftsfästet. Mer har jag faktiskt inte hittat. Sen så har någon tappat ner eller försökt lyfta med domkraft i golvet, så golvet i förarbrunnen är lite upp tryckt men balkarna har klarat sig, är enbart mjukplåt som blivit böjt. Bilen har stått still på en verkstad i 2år. Eller still å still, den har startats, backats 10m, stängts av. Och samma procedur på kvällen då den körts in. Tillgången på bensin har inte heller varit någon vidare så någon tomte har blandat ner disel och bensin i tanken. Så man skulle behöva tömma tanken och göra en STOR service på den så går den nog fint, dock satartar den och motorn låter frisk men lite orolig, går antagligen enbart på 5 cylindrar, då den antagligen kan ha sotat igen stiften, inte kollat. Men inget att köra med innan "service". Den dör även på tomgång, men går att "köra" fram och tillbaka på gården om man vill det. Sitter något avlopsrör till avgasrör (inte bokstavligen talat då) så gillar man sånt så ser det väll bra ut! Sen står den på nästan nya plåtisar med bra däck, dock med fel et så det tar i lite lite i fram. Även någon sänkningssats av något slag med dämpare och fjädrar sitter på. Senast ja ägde bilen var det 26 ägare på den, och då var den i toppskick, bifogare lite gamla bilder på den. Och idag är jag den 30onde ägaren på den. Så på 4ägare så har den blivit "förstörd" tyvärr. Den har gått 22 eller 24000 mil kommer inte ihåg nu, men kan max ha gått 1500mil sen senast ja ägde den. Det som inte funkar är, tutan och vindrutetorkarna, men låg ett löst relä i bilen och har inte kollat närmre på det så kan vara till torkarna. Bilen går helt klart att rädda, vilket var min tanke, men har ingen tid till det just nu när jag pluggar så hoppas det finns någon som vill göra det, eller bara fixa till för att åka i. Priset är 7000:- Men bvsa, kan gå att bogsera bilen en bit, men trailer är väll att föredra. Bifogar lite bilder på hur den såg ut senast jag hade den, och hur den ser ut nu. Bara fråga om det är någonting. Bilen står i Stockholm/Nacka Vänligen, Johan _________________ J0 han Sahlgr 3n |
||||
|
Re:
om båda stolarna är hela...kan jag lägga till några hundringar...
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
![]() |
SÄLJES
|
1211 besök totalt |