Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 9812 besök totalt |
Vikt?
Efter vilket relgemente och i vilken klass tänker du åka? Evenetuella minimivitker beror helt på detta. Kan inte vikterna för Golfen, men tänker du köra historiskt, så gäller klassingsvitkerna i homologerignshandlingen i de flesta fall. Men det kalrar väl App-K besikningsgubben ut om du nu ska åka historiskt? _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Hmm, de va konstigt. Dom (sbf) kan inte säga någonting då de gamla systemet satt under handsfacket och nu är det bara en förlängning upp till instrumentpanelen för att få en högre punkt. Finns ju ingen annan lösning :/ De blir att kolla reglementet. Det kommer bli SSK Classic i år troligen, tills jag rycker in i lumpen. Men jag försöker att bygga den så som den va. Letar i grp A handlingen just nu och snart ska ja ut och väga bilen. Återkommer ikväll med data. _________________ Dan Pettersson Berg |
||||
Re:
Bilen väger 750 kg utan förare: V , H fram 235 , 251 bak 134 , 129 Med förare 819 kg: fram 235 , 285 bak 150 , 147 Med andra ord, du va prick på. Reglementet för grp A säger 810 kg utan förare. Profil ![]() Från sidan ![]() Front ![]() _________________ Dan Pettersson Berg |
||||
De va ett tag sedan! Här är lite om vad som har hänt och vad som kommer att hända.
Kinnekulle testhelg. Första riktiga testet ![]() Kinnekulle samma helg. Allt lirade bra och fint väder. Tider runt 1.08 (första gången jag kör) ![]() Efter den lyckade testhelgen så blev de lite småjusteringar och dekaltrimm. ![]() Ska leta rätt på kort under själva racet som togs av Racefoto, men här är iaf efter andra finalen. Av oklar anledning kör jag rätt fram under bron och hamnar i sandlådan . . . ![]() Sammanfattninga av första racet var: att efter mycket mekande så hittade vi rätt inställningar som resulterade i jämnt slitage på däcken och en bästa tid på 1.05.5. En bild på nya plastskärmar och 7" fälgar, ska bli grupp 2 spec till sommarn ![]() Fick ner stolen ca en dec + 6 kilo lättare bil ![]() Så här ska golfen se ut när den är klar ![]() Det som ska göras till sommar är: * Spätta isär en 1600 motor och slänga i den * Diffad låda * Lätta bilen till 710 kg * Krängare och värre fjädrar * Bygga framspoiler * 1.03 på Kullen _________________ Dan Pettersson Berg |
||||
Verkligen en grym bil!
Måste passa på att fråga... Vart har du fått tag på framskärmarna? Hur mycket breddar dom mot orginal, eller är dom rentav lika breda? MVH Theo _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||
Från sthlm, privatperson. Letar själv efter återförsäljare på grp 2 breddare och front. Det närmaste är väll dom uppe i norr. Dom breddar en dec, vet ej hur mycket mer än orginal. Ska kolla im!
/Dan _________________ Dan Pettersson Berg |
||||
Läcker bil
![]() ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Re:
Det där måste ju vara de framskärmarna som suttis på Golf 1 VR6Turbon. Den som gått på strippen? http://www.team-avr.com/teamavr/golf _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Hade det inte varit läge att köra liknande breddare runt om? Liknande Berg Cup kit , ser ut som dina bakbreddare. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Jo köpte kitet, men har dessa skärmar fram för stunden då vi ska plugga ett set plastskärmar med bergcupp breddarna, samt har en till golf som ska bli bred.
f ö har det kapats och lättats i hög grad (bilder kommer) och hoppas på en matchvikt runt 730 _________________ Dan Pettersson Berg |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 9812 besök totalt |