Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2079 besök totalt |
|
||||
Trodde de inte att det skulle synas, eller? För det sänker ju bara klippet. ![]() _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
Tja
Skulle tro att han vill ha lite Knight Rider feeling, med tanke på musiken och det faktum att de flesta åka- fort-scenerna i serien är snabbspolade. Men det är helt värdelöst ur motorentusiastperspektiv(långt ord). /Matte _________________ Mattias Pettersson |
||||
Speedat eller inte man ser ju vilka bilar han blåser ifrån så snabb är den ju helt klart. Däermot är det inga 1000hp jag vet att jag sett klipp på den tidigare traxt under 600hp har jag för mig att det var. |
||||
Ja jösses. En löjligt speedad film där man åker ifatt en massa gatreggade sportbilar i lagom cruisingtemo med en Golf II på Hockenheim
![]() ![]() Tar man ned filmen i rätt hastighet ser man säkert tand Agda jobba hårt bakom ratten i knapp styrfart ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Deyt bästa är att ruriken säger blabla 1000hp
medans i filmen står det 580hp.. HMMMM ![]() |
||||
http://www.youtube.com/watch?v=HI1fM
En till film med samma golf, kallas Red devil. 580hk VR6 Biturbo _________________ Roger Arntsberg Vw Golf GTi 16V -88 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293 |
||||
Ett det är löjligt med speedat kan jag hålla med om. Samtidigt tycker jag inte det ser ut som cruising tempo direkt om du kollar på den andra filmen. San kan man ju undra varför kan gör en sånn där konstig film som den första när man har en snabb bil på riktigt. |
||||
Även om Golfen möjligen laddar lite skapligt i några böjar tycker jag det går ganska sansat, vilket väl är förtåligt bland alla gatsportbilar. De sistnämnda kör helt klart i crusingtempo och verkar ha mycket stor respekt för golfen och öppnar upp och slår av så fort golfen fyller upp backspegeln. Det gör du knappast om du åker racetemo, det går helt enkelt inte att byta spår på det sättet på den banan utan att riskera att tugga grus o gräs om du håller tempot uppe i raceline. Nej det där ser ut som vilken gatbilsträff som helst för mig och andas ganska lite racing. Inget fel i det jag skulle heller inte ladda fullt med en reggad sportbil som är min ögonsten. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
om man kollar nog i klipp 2 så ser man att han åker på slicks vilket kan förklara rätt tighta spårval jämfört med gatbilarna som antagligen kör gatdäck. Sen vet jag ärligt talat inte hur många här på rejsa som kör "tävlingstempo" på banträffarna. För de flesta här på rejsa pysslar nog med banträffar och inte racing.
|
||||
Ja troligen är vi racingåkare i minoritet på rejsa, men några som tävlar både i skogen och bana finns det allt. Jag menade inte heller att man ska åka fullt racetempo på banträff, vill man det ska man köra racing anser jag. Det är en hänsynsfråga till övriga på banan i mina ögon. Vad jag menade var att hela grejen med Golfen påstådda superprestanda är löjlig, för att inte säga rent pubertal. Föraren är säkert komeptent, incar bilderna visar på lungt sansat rattvridande, vilket i mina ögon tyder på antingen viss rutin eller att det går gansak försiktigt. Men tempot i några kurvor på slicksen ser anständigt ut. Men att dra några växlar på bilens prestanda pga omkörnigna av gatbilarp å gatdäck. Det ska man nog avstå ifrån. Själv har jag t.o.m. med bilen i Avataren kört ifrån skapligt potenta gatbilar med 300+ hk på både kinnekulle och Anderstorp. Det beror knappast på att vare sig min bil eller undertecknad är speciellt vassa i mitt fall. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Varför kom jag och tänka på engelskmän när har skrev racingförare?
Är det för att det verkar som att dom tror att dom är Schumacher allihopa på banträffar. ![]() |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2079 besök totalt |