Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9709 totalt) |
Det kanske går att korta lite. Tänkte lite på låsringen som sitter i ett spår i splinesen, den måste nog vara kvar annars åker axeln ut och in lite hur som helst. Inte så bra för drivknuten kanske.
Fick mecka en del med drivaxlarna på min gamla omega, det gick åt ett par damasker pga toksänkt bil. Fick iofs "gratis" underredsbehandling... _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
Tjenare
Misstänker att det var du som frågade mig om spakstället på min Super Seven på locostsweden.se Du har inga problem med för liten tippvinkel på länkhuvudet? Ditt länkhuvud ser ut till att kunna vinklas mer än mitt, jag ligger på gränsen och det hade varit trevligt med lite marginal. Var har du köpt det? _________________ Rikard Larsson |
||
Stämmer bra!
![]() ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
Dags att uppdatera här också kanske!
Bilen startar hur fint som helst nu och laddar ca 0,5 bar. Dubbla pumpar är på g att kopplas in, fästen byggdes och monterades igår kväll, då pump nr 2 är igång ska laddet ökas! ![]() En del bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() och igår kväll såg de ut såhär: ![]() Inte speciellt mycke jobb kvar nu ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
Re:
Hej! Jag vet inte hur mkt. dom ska dras med. Däremot vet jag vad som händer när svänghjulet går sönder och det är inte kul. För din säkerhet tycker jag att du ska trippelkolla vad dessa sträckbultar ska dras med. Om dom skulle dras med mindre moment tycker jag att du ska byta dem och dra dom med momentnyckel. Svänghjulsbultarna är en av få bultar jag inte skulle våga chansa med. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9709 totalt) |