| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rullande landsväg i smålandstrakten?
|
2 besök senaste veckan (6992 totalt) |
|
Jag söker en rullande landsväg som har sortiment till weber i smålandstrakten, det känns som det inte är lönt att bestycka själv då delarna är så dyra utan ett utbytessystem är att föredra. Det är en enklare bestyckning, inga kaminställningar(oklart med frigång där). Nån som har något tips? mvh _________________ Dennis Mollberg |
||
|
Tror att det finns någon firma söder om kristianstad som grejar med Weberförgasare, kommer tyvärr inte ihåg vad dom hette men ska leta bland mina komihågpapper och fundera lite.
Ligger visserligen inte i småland, men det är väl tyvärr inte så många som håller på med förgasare nuförtiden!! _________________ Erik Brundin Mini 2000 -73 http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=7&t=6628 Och en bruksbil.... |
||
|
Liba motor i Degeberga!! Jag kom på det över natten :idea: . Kontaktinfo får du enkelt på hitta.se
Hoppas att det hjälper. _________________ Erik Brundin Mini 2000 -73 http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=7&t=6628 Och en bruksbil.... |
||
|
Hej och tack för svaren!
Det som skall göras är en hyffsad bestyckning, motorn kommer utvecklas när tid finnes så en heldag med justeringar är det inte tal om. Synd att inte kalle P håller på då det var hyffsat nära, BSR låter lite dyrt(kanske bara en fördom?) och liba änns ganska långt bort att åka med en rensad racebil tyvärr. Vore intressant att veta vem mer det var i Hovmantorp, har googlat utan framgång. _________________ Dennis Mollberg |
||
|
Hej
Finns en i Svedala med alldeles ny bänk (installerad i Feb 09) Han heter Fredrik och jag tror du når honom på 0704643901 Här finns lite bilder och en film från en bromsning hos Fredrik. http://www.eliasson.cc/forum/viewtopic.php?t=550&postdays=0&postorder=asc&start=720 //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||
|
om det med Thörjesson menas bröderna i Ryd så jobbar väl Jocke på saabverkstaden där. Prova att ringa dit, han har väl en del andra uppdrag men ibland så jobbar han väl?!
_________________ Erik Brundin Mini 2000 -73 http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=7&t=6628 Och en bruksbil.... |
||
|
Jag ringde BSR för typ 1 år sedan om de kunde mappa min bil, men de var ruskigt ointresserade av sådant arbete.
Finns en rullande landsväg i Ålem 3-4 mil norr om Kalmar, www.tbracing.se. Vet ingenting om dom, tror inte de kan weber, verkar inte så på hemsidan. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
|
www.maxxtuning.se i Vrigstad har rullar vet dock inte om det kan något om förgasare. Ring och kolla.
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
|
Re:
Dem kan nog inget om förgasare vad jag vet. Dem håller mest på med eftermarknadssprut, men det går ju alltid att fråga. BSR kan jag nästan garantera att dem inte håller på med förgasare. /Påsen _________________ PÅSEN RACING Robert Johnsson, Älmhult |
||
|
Det kan ju vara värt att tänka på att det är inte bromsbänken som gör effekten, utan "gubben" som skruvar. Alltså är det bättre med en erfaren kille som hållit på länge än någon som har en ny fin bänk, men kanske inte lärt sig så mycket om bestyckning, kaminställningar, tändning osv osv. Att låna/hyra en bänk är nog inte så mycket idé om du inte själv är väldigt kunnig.
Det kan vara värt att åka några mil extra för att få bästa resultat. Nu känner jag inte till småland alls så jag har inget konkret tips. För oss i västsverige så håller jag Trollspeed högst oavsett bil/motor. Lycka till med bromsningen!
_________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||
|
Jag kan bestycka den och ställa tändningen själv om jag hade haft tillgång till sortiment och bänk men det är för dyrt att köpa ett eget sortiment tyvärr.
Det är mest fråga om att få en vettig bränslekurva då motorn inte är direkt trimmad och den kommer ändras framöver. mvh _________________ Dennis Mollberg |
||
|
Re: Rullande landsväg i smålandstrakten?
Jag hjälpte en herre här på forumet att bestycka hans träbil med Webrar med hjälp av bredbandslambda, logger och 1km rak väg. Om du inte behöver effektsiffor utan bara bestycka bilen kan bredbandslamda med "sniffer" på slutröret ett enkelt och billigt alternativ.
_________________ G o r a n A m c o f f |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (6992 totalt) |