| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
regga bilen för 1st passagerare
|
1752 besök totalt |
|
Tjena!Var inne och skulle regga bilen eftersom jag hade plockat bort dragkroken och baksätet,tänkte att det var lika bra att regga den för 1st passagerare.Så man slipper vara rädd att hamna i en polis kontroll när man var ute och körde men han tyckte eftersom jag inte hade någon bur i bilen så kunde jag använda utrymmet dör bak till att lasta in saker där bak.Så jag fick snällt åka hem och montera tillbaka baksätet och åka tillbaka och visa upp detta för honom,måste man sätta in en bur för att detta skall bli godkänt? mvh freddan _________________ fredrik lindskog |
||
|
Det var det svaret jag fick också när jag var inne och reggade med annan motor, tänkte också byta ner mig till 1 passagerare och körde in utan baksäte i, men jag skulle tvunget bygga bur för att få ändra.
_________________ VW Golf Alltrack -20 |
||
|
Jag besiktade då utan baksäte, inget problem, dock ingen regbes iofs men måste man visa upp baksätet?'Räcker de inte med bältena?
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
|
Det är inga problem med kontrollbesiktning utan baksäte med enbart bälten, men vid registreringsbesiktning behöver man ha sätet, bältena och eventuella sidopaneler/dörrpaneler i för att passagerarplatsen skall kunna kontrolleras. Har man inte de i får man som både lindis och jag åka hem och hämta prylarna och visa upp eller ombesikta.
Registreringsbesiktar man för 1 passagerare kan man slänga ut bältena bak för gott. Frågan var om man var tvungen att bygga bur och det var svaret jag fick på bilprovningen. Lastgaller? Men då måste man ha det i alltid antar jag? _________________ VW Golf Alltrack -20 |
||
|
Re: regga bilen för 1st passagerare
Min bil har bur och är reggad för en passagerare och det är jättepraktiskt att lasta in massa saker när man åker på träff.
Fast jag brukar faktiskt surra extrahjulen. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
|
Hej på er!jag får tacka får dom svar jag fått,det är väl bara att hoppas att man inte hamnar i en kontroll
för någon bur kommer ju inte i bilen det här året. Får önska er alla dårar här inne på rejsa en riktig god påsk MVH freddan _________________ fredrik lindskog |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1752 besök totalt |