Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4303 besök totalt |
S: BMW 2002 racebil/projekt
02a racebils projekt som är till salu ett tag, 4-6veckor, (provar och se om jag kan få loss pengar till ett annat projekt, går det inte så är den inte till salu efter den tiden) BMW 2002 -74 98,5% rostfri svets och smide fullbur moccka ratt med snapp off nav justerbara Spax dämpare fram, med uppflyttade fjäderbenslagringar, ca 150mm GAZ coilovers bak, uppflyttade infästningar, ca 150mm (ej färdigt) mkt hårda fjädrar fram och bak, fram ombyggt till coilover model på orginal tii fjäderben E21 323i hubbar fram, med 3,0L fyrkolvs ok fram, nya skivor, stålomspunna slangar. E21 323i bärarmar med nya bromsar, bärarmarna är uppflyttade ca 40mm E21 323i 25% diff klump och 323 drivaxlar. Getrag 245 5växlad låda, Ej monterad, 4- växlad orginal monterad plastrutor (2mm) utom framruta som är orginal. en del onödig plåt bortkapad M10 2.0Lmotor med 292graders schrick kam misab insug för dubbla 45or, Förgasare saknas! Extraktorrör Schrick 4.2.1 oljekylare el kylfläkt div mätare 15x8" BBS ET 12 turbobreddare och spoiler vinge mod större (som kanske hjälper) nytt 6punkts bälte och nya öglor. Bilen är delvis isärplockad det som återstår att göra är att färdigställa infästningen för coilovers bak, (originaldelar finns för att återställa) toppen är avplockad stol och förgasare saknas, men reglage för mm till dubbla förgasare finns. en hel del reservdelar finns. en del saker till att bygga en vass 2.2L motor med M3 stakar finns Pris 30 000kr vid snabb och smärtfri affär bilen finns i trelleborg bild, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php tel:0708-503644 _________________ Krister Malm BMW 540iA Touring -94 Chrysler Neon -98 Opel Rekord -66 |
Byta mot min civic??
Nya coilovers vid sidan om.. Ny lackaade fälgar m.m http://www.garaget.org/annonser/?vie _________________ Jim Losell |
Nej
tyvärr inget inbyte. kanske om det är nånting för 5-10 000 max. den är endast till salu för att jag behöver fylla på plånboken lite för att kunna köpa ett annat projekt. _________________ Krister Malm BMW 540iA Touring -94 Chrysler Neon -98 Opel Rekord -66 |
_________________ Toni Persic |
bmw gasare tillsvidare tills du fått tag på 45:or
jag har ett dubbelförgasararragemnag med insug liggandes till den där typen av motor det är dubbla stromberg samma som på 80tals 240volvo.satt original på en BMW 520 runt 1974-75 Hör av er om det är intressant mvh bigge 070-9954073 _________________ Birger Eriksson |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4303 besök totalt |