Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 964 C2 -90 | << 1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18 >> 12 besök senaste veckan (136021 totalt) |
Jo, det sjunger fint... Mitt ljud avtar dock inte utan ylar vidare genom hela registret. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Hmm. Undrar om det beror på hålens storlek eller någon annan faktor. Fast jag har ju inget behov av en "shift light" nu när jag har "Shift Sound" Så fort den slutar yla så är det dax för nästa växel och ylandet fortsätter! Har du orginal filter eller något roligare? //Pehr _________________ Pehr Johnsson Porsche 964 C2 -93 Porsche 944 S2 -89 Såld. |
||||||
Jag kör med något inoljat eftermarknadsfilter(jag tror det är BMC men är inte säker). _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Nu snackar vi trim!
Tysk hotrod tänkte jag när direkt när jag hörde tomgångsintrot på film nummer två, men när du drog ur den lite lät den inte så vass som man hade hoppats (precis som min egen bil ). Men kul att du testade tyckte jag, och smaken är ju olika. _________________ Peter Karlsson |
||||||
Nja, gamla(riktiga) Porschar låter sällan riktigt vasst, men på höga varv så låter den i alla fall riktigt elakt. Jag ska se om jag inte kan få tag på en riktigt kamera(i stället för min stillbilds kompakt) och en kompis så vi kan dokumentera lite... Så här låter det inomhus: http://www.youtube.com/watch?v=lMIVf Anders på Automobils bil som har samma setup. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
"Gamla Porschar låter sällan riktigt vasst" säger du, jag menar faktiskt något annat.
Kolla på den här gamla 356an som jag låg bakom på Knutstorp 2007. Lyssna hur han jobbar med gasen, helt underbart. http://www.youtube.com/watch?v=sOLj_ och skall man höra på riktigt ljud och riktig konståkning, kolla den här. http://www.youtube.com/watch?v=iBohJ I min egen bil har jag förresten 100 cells kat, cuprör, 993 LMM och BMC F1 konfilter. Hälsningar Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Sådär, då var den startad för första gången i år. Måste säga att lite nervös var jag nog, vet inte riktigt varför men man vet aldrig...
Av med kapell och batteriladdare, sedan upp med huven för att rycka ur DME relät. För er som inte vet så dödar det soppa och tändning. Sedan drog jag runt motorn på startmotorn i kanske i 5s 7-8 gånger tills man såg att det byggde oljetryck. Tillbaka med relär och sedan hålla tummarna... man har hört många historier med rökfyllda garage när vinterförvarade 911'or startas upp... Men det var bara en lite puff med rök sedan så gick den som vanligt. Film: http://www.youtube.com/watch?v=Eql_m Sedan vart det en kort tur, kändes inte helt fel i vårsolen... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Jag tyckte att betteriet var lite klent förra året, men tänkte att det beror nog på att bilen står mest still. I år så har det fungerat ännu sämre, trots underhålls laddning med Ctek så har det varit klent. Förra söndagen havererade batteriet och kortslöt sig själv så det började koka...
Bara att jaga reda på ett nytt batteri, mekonomen hade fel storlek i sina tabeller deras rekomenderade batteri var för stort. Hursomhelst.. de hade slutat med Exide och gått över till Global vilket jag inte var speciellt sugen på så det fick bli ett Tudor Technica i stället. Startmotorn snurrade igång med stor entusiasm, betydligt mer klipp i detta jämfört med förra året. Bilen har även besiktigats(utan ljuddämpare) med blankt papper(givetvis...) men med kommentaren: "ljudnivån är på gränsen..." hehe killen måste ha varit halv döv... För att dokumentera det fantastiska ljudet innan ljuddämparen åker på igen så var vi ute och filmade lite. Här är en film med lite sladd och nice ljud: http://www.youtube.com/watch?v=wuIV7 _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
||||||
Iom att jag hoppas att få plats på CAR's träff på Mantorp på lördag så åkte slutdämparen på igen.
Det är egendomligt hur mycket ljudet gör för körkänslan, ljudet är nu mycket jämnare och mindre fiskbåt på tomgång. Och då upplever man det som om motorn skulle gå mycket jämnare och vibrationsfriare... Men jäklar vad lite den låter nu, tur att tjuter lite ut luftfilterboxen när man gasar på i allafall... Helt orginal alltså utan cuprör och båda dämparna på så kan man knappt ha hört motorn överhuvudtaget då vägljudet är ganska högt. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
vilket underbart ljud! _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||||
Jo, men nu är sista dämpare på igen... Jag saknar dånet från motorn när man varvade ur den. . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Jag körde nog inte snabbaste linjen den dagen, utan jobbade mycket med att få upp känslan för bilen. Så det blev mycket körning på tvärsen. Uppförandet är ju lite annorlunda med 911'an. Kul var det dessutom!! . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 964 C2 -90 | << 1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18 >> 12 besök senaste veckan (136021 totalt) |