| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hur mkt mera tryck ger CSL bakluckan jämfört med org på m3
|
1330 besök totalt |
|
Som topic. Hur mkt mera tryck ger CSL bakluckan jämfört med m3 e46ans org list på bakluckan? Någon som har ett svar på det? _________________ Rejsas egna TOYBOY Christian Ek M3 E46 SMGII Carbonsvart Hellre avåkt än frånåkt! |
|
En annan fundering. När vi ändå är inne på ämnet. Om man kikar på vanliga m3an så har den ju en liten gurney flapp som vad jag förstår är riktigt effektiv. Uppenbarligen inte lika effektiv som Ankstjärten men skulle det ge nånting på en vanlig bil?
Såvitt jag förstår så ser den till att luften går på undersidan av en vinge även vid höga attack vinklar. Frågan är vad den gör för nytta på tex M3 samt S60R? Det finns ju ingen vinkel på bakluckan på det sättet samt själva bilen är ju rätt så tvärt avskuren så du får ju en massa turbulens iaf. Kan det vara så att med en gurney flap så får du samma effekt som om du skulle lutat luckan uppåt lika mycket som den är hög? Funderar på om man kan ha en liten en på en bil och köra med lite argare krängare bak. Borde gen en mer livlig bakdel i låga hastigheter där aero inte spelar så stor roll samt en lugnare bil i högra hastigheter? Som kanske märks har jag noll koll satt bara och funderade lite
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
|
http://www.m5board.com/vbulletin/e90
10kg i 200km/h enligt den listan _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1330 besök totalt |