Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 8795 besök totalt |
Re:
![]() ![]() ![]() |
||||||
|
||||||
Re:
+1 ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Re:
Kul att det går så bra Fredrik ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Re:
Ja, du ser...men tanken är att köra den helt orginal och se hur det går. Sen om lusten, andan och ekonomin faller på så börjar nog de vanliga moddarna......rensa inredning, stolar, bur, bälten, bromskylning, kanske plast, och din vinge samt en splitter....så får vi se vad det gör på tiderna ![]() Kan ju va kul o jämföra före och efter liksom.... ![]() Vingen ligger i förrådet, och jag ska börja titta på den efter alla andra praktiska omständigheter i mitt liv i sommar. Undersöka om den går att höja etc, och laga sprickan. Sen är ju frågan om man skall sätta den i orginal bakluckan, eller byta ut den också!?! Kul är det iaf ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Hej Henrik. Fick telsamtal om att den börjat ticka lite, sen hade de tyvärr åkt mer och bankandet var ett faktum. Den ska stå på någon vekstad nu och vad jag förstod på Joachim: Kass kamkedja med släpar osv Skrot i lyftare,vanos osv Förstår inte hur det kunnat hända då jag bytat olja var 4-500:ade mil och skött den som mitt barn. Känns inte bra när sådant händ när man sålt bilen till en kompis, men tyvärr inget man kan påverka. Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||
Re:
Förstår din känsla Henke, men inget du kunde göra nåt åt.... That's life.....snart är den ju "nyrenoverad" under huven... ![]() De hade så kul i Fiestan så de kanske tom säljer CSL n ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Borde väl gå på bilens motorförsäkring? Edit: Maskinskadeförsäkring heter det. |
||||||
Re:
Man ska inte sälja till kompisar... Min 530d som jag kört med och servat utan problem rasade turbon på 150 mil efter jag sålt den till en kompis. Fast i din polares fall borde väl försäkringen täcka in? _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||
Re:
Man kan ju vända på det istället. Jag skulle hellre vilja att det hände när man köpt bilen av en kompis som man VET har skött om bilen så bra man kan, istället för att köpa av en okänd person som kanske försökt mörka ett fel som redan existerade... ![]() |
||||||
Re:
Jo, jag vet. Men man känner ändå en större ångest när det är en vän det händer för. I mitt fall fanns det ingen motorförsäkring som täckte raset. Fast har trots allt gjort många affärer i vänskapskretsen, man vet vad man får ![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||
Hade en fantastisk helg där nere.
Många i princip helt fria varv och grymt väder. Det var även en upplevelse att åka med Patrik... han kan hålla grymt mycket högre fart än vi kan med Cabben ![]() ![]() På lördag var bakdäcken slut och på söndag var beläggen fram helt slut... skönt att killarna på Rent4Ring kunde fixa fram grejer snabbt och smidigt och till vettiga priser. Skönt att veta att det går att få tag i det man behöver där nere. Tack alla vi träffade för en grym helg! Nu blir det nudlar framöver så vi kan komma ner en gång till i sommar ![]() ![]() Hyfsade även mitt personbästa med 8sekunder till 8.33.50 vilket var en grym känsla då vi på fredagen inte trodde det var möjligt att köra under 8.40... kul att se att man utvecklas! /Magnus |
||||||
Re:
Såg ju riktigt trevligt ut när man såg er på bilder i cabben ![]() ![]() Men är det inte lite läskigt och köra så pass fort när du inte ens har tak?? ![]() ![]() |
||||||
Re:
Läskigt vet jag inte... det är rätt skönt men jag fick lite väl mycket sol i fredags ![]() Men visst man har ju tänkt tanken... "om nåt händer... vad händer då?" Jag ser risken som att man voltar som hyfsat liten om det väl händer nåt, och det är ju egentligen bara då som det spelar nån roll med tak eller inte. och drar man "vanligt" in i räcket så spelar det nog inte så stor roll om det är cab eller inte. Men man blir lite halvdöv... det brusar rätt bra i öronen i 200 utan tak ![]() Alexander (kompisen som kör vartannat varv när vi e nere) fick dock en gummibit eller nåt i huvet från en framförvarande porsche som inte låg i rätt spår. Men det gick över efter lite svordomar ![]() Det var en Golf som tappade en kylkanal till bromsarna när han låg framför oss... men han missade oss. ![]() Just då böjde sig väl alexander lite mer än vad man gjort om man haft tak (det verkar som att flygande prylar dras till just hans sida av bilen). ![]() ![]() Annars kan det starkt rekommenderas att köra utan tak... skönt med lite frisk luft!! ![]() /Magnus |
||||||
Tilbaks äfter en strålande påsk på Ringen!
![]() Sjukt bra väder, massor med snygga/snabba bilar och massa gött mat/drycka! Jag sålde min M3a nu i våras, och hade derför ingen bil att åka med, så hyrde Suzuki Swift'n från rent4ring, och den var jag veldig nöyd med. Satte nytt rekord med bilen. Totalt 520 km. på en dag var enligt rent4ring det mesta nån har kört med den på en dag. Inte dårligt med tanke på all trafik och olyckor som det var på fredagen. ![]() _________________ Raymond Andersen |
||||||
Ansluter mig till lovkören, en magisk helg i många avseenden!
Lite intryck från fredagen och söndagen, t.o.m. några svenskar skymtar förbi kort: http://de.sevenload.com/videos/xK0jL http://de.sevenload.com/videos/NV0k2 _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 8795 besök totalt |