Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Hur är det vid ringen under DTMhelgen?
1, 2, 3, 4   >>
6 besök senaste veckan (8903 totalt)
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Det verkar vara öppet bra under DTMhelgen i år! Nordslingan är långöppet från fredag till söndag... Någon härifrån som har vart där nere under DTMhelgen och nämna ett par ord om det?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Alldeles... underbart, vakna till ljudet, äta lunch till ljudet, sjukt fett men hörselkåpor är nog att rek :-)
Tänk på att boendet går åt snabbare helger som denna.

området lever såklart upp oxå vilket gör helheten roligare.

EDIT: om du tänker på nordslingan och dess belastning så är det mer bilar där oxå, men det verkar ju vara nya tider nu så hur det blir i år kan man bara gissa..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Tackar, det var precis sånt här jag ville höra! Så det stämmer att nordslingan brukar vara öppen under tiden DTM går? Man är ju lite orolig över om kalendern ändras och turistkörningen inte är öppen så mycket som den ser ut att vara nu..

Behöver man köpa biljetter till själva DTMloppet i förväg eller går det att få tag på på plats? Jag såg att man kunde beställa per post på nuerburgrings hemsida, men det kändes rätt meckigt..

Man får hoppas på hyffsat fria varv tidigt på morgonen och sent på kvällen under den där helgen åtminstone

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

De senaste åren har det varit jättebra körning under DTM-helgen, mycket folk i området men inte speciellt många av dem kör på schlajfen. Uppe vid T13 kan man dessutom ta en snabbtitt ner på GP-banan för att kolla ställningen i racet, hehe!

Se dock till att ha bilen fulltankad och vara på banan alt. Grüne Hölle-parkeringen på söndag eftermiddag. Efter racet blir nämligen alla större vägar enkelriktade ut från Ringen och 2-filigt trafikkaos uppstår när alla ska hem. Gjorde misstaget ett år att ta en paus vid Pflanzgarten runt 16-snåret och när jag skulle tillbaka fick jag köa 1 tim de få kilometrarna från Pflanzgarten förbi Brünnchen upp till Berghotel Hohe Acht för att kunna ta av vänster och åka ner till Adenau på "baksidan"...

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Grymma tips Christian! thumbs up

Hur är det med biljetter om man också vill in och titta på nån träning eller DTMloppet - måste man boka i förväg eller går det att köpa på plats?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006

Man brukar kunna köpa biljetter pa plats. Men om man vill sitta bra kan det vara idé att boka. De kommer ju hem med post.

Ska man köra pa nordslingan sa kan det nog vara idé att köra pa vid Breidscheid, speciellt om man tänkt aka och tanka nagon gang under dagen da det är rätt mycket bilar runt och kring Nürburg.

Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Tack för alla tips o info!

Är det värt att betala extra och få komma in i depån? Jag bokar platser till racet på söndagen och jag antar att man ändå inte får traska runt särskilt mycket i depån då så det kanske är onödigt?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

Jag har nyss bokat boende för DTM helgen
Åker ner redan helgen innan och hoppas att det inte är allt för mycket folk på turistkörningen.

Får väl styra upp en kväll på Pisten!?

djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Härligt att höra! Vart bor ni?

Låter som en bra idé att styra upp något på pisten! Vi har bokat pisten på fredag men funderar på att boka en dag till.. På lördagen läste jag att det var något party på dtmområdet; får se om det är värt att vara där eller om man ska boka pisten istället

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

Re:

djungel-Jim skrev:
Härligt att höra! Vart bor ni?

Låter som en bra idé att styra upp något på pisten! Vi har bokat pisten på fredag men funderar på att boka en dag till.. På lördagen läste jag att det var något party på dtmområdet; får se om det är värt att vara där eller om man ska boka pisten istället

Vi bor hos Frau Krämer bakom BMW testcentret i Nurburg, nära och bra till Pisten.
Verkar vara en rätt festlig helg med DTM

John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003

Vi var där under DTM helgen 2007 och det var väldigt bra körning och då var det ett rejält stort partytält
mitt emot Dorint med massvis med folk och väl värt ett besök! Men det kan man ta efter Pisten........

Lund
Här sen Maj 2005

Re:

John Kjellsson skrev:
Vi var där under DTM helgen 2007 och det var väldigt bra körning och då var det ett rejält stort partytält
mitt emot Dorint med massvis med folk och väl värt ett besök! Men det kan man ta efter Pisten........

thumbs up
Får vi se ERA nere den helgen då?

Klas Eriksson
Göteborg/Mullsjö
Här sen Aug 2006

Jag o brorsan råkade vara på ringen samtidigt som DTM-helgen förra sommaren. Vi spontanköpte biljetter till tidsträningen på plats. Var inga som helst problem att få plats på läktarna då, ingen extrabiljett eller nåt krävdes, men det är ju säkert annorlunda och betydligt mer folk på tävlingsdagen. När man gick ut från området fick man en stämpel så att man kunde komma in på nåt annat ställe runt banan om man ville.

John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003

Re:

Fredrik Larsson skrev:
John Kjellsson skrev:

thumbs up
Får vi se ERA nere den helgen då?

Jag hoppas inte för mycket.... Mitt mål är BMWCS på Knutstorp i månadsskiftet och en ringenresa framåt September

Der drüben
Här sen Dec 2002

Låter skoj John! du kan väl haka på oss i tidiga september, vi behöver en DJ/Ölsjappare på Lindenhof!

syns vi på lördag?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Momosport
Sverige
Här sen Jul 2005

Vi blir också ett gäng som åker ner innan/under den helgen...
Vi kommer bo på Am Tiergarten så det bör ju inte vara alltför långt ifrån pisten

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Snart dags! Vet någon om T-13 har alternativ sträckning under DTMhelgen?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003

Jag kommer vara där så man hoppas givetvis på mycket fri körning utan olyckor.. men det är väl en önskedröm så man får väl gå upp i ottan å hänga på låset så man får några fria varv iaf..

Ekerö
Här sen Jul 2006

Skulle precis kolla om någon annan skulle ner 13-16'e, verkar som man kanske prickar DTM-helgen då också.

Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

Jag kommer vara där

Hoppas att de inte har någon alternativ läggning vid T13....

Momosport
Sverige
Här sen Jul 2005

Re:

OFFkeFF skrev:
Skulle precis kolla om någon annan skulle ner 13-16'e, verkar som man kanske prickar DTM-helgen då också.

Vi är där från em den 12e

1, 2, 3, 4   >>
6 besök senaste veckan (8903 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande