Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Allt annat än fort, kanske mer tänkt som marknadsföring?
1, 2   >>
3643 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare

Förstår inte, nåväl håll till godo. Ron RSR I GT3 vs Dale RSR i R26.R.

http://www.youtube.com/watch?v=DVc6wjf6hUw

Göteborg
Här sen Nov 2002

Så Dale är inte portad alltså?

BMW 330i -05
Citera
the furious seventh

Här sen Mar 2009

Namndispens
Namndispens

klart det är marknadsföring. ingen vågar krocka en porsche dessutom är det dubbelt billigare att hyra Megane. Inte mig emot att köra en Renault iaf

Örebro
Här sen Okt 2005

Citat:
Needless to say, the Boss is holding it back on the straights, or the GT3RS would clear off. But even so, I think you'll be surprised by how well these two Nurburgring rentals push each other along...

Från bridgetogantry där filmen kommer ifrån. Så japp, klart han håller tillbaka i Porschen

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

MaZ skrev:
Så Dale är inte portad alltså?

Varför skulle han vara det?

Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

pga sladdfilmerna dom gjort tidigare, hörde påståendet nånstans.

BMW 330i -05
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

MaZ skrev:
pga sladdfilmerna dom gjort tidigare, hörde påståendet nånstans.

ok. Hade ingen aning om det.
Hörde rykten att samarbetet RSR vs Nurburgring Gmbh var lite frostigt...men som sagt rykten!

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Hade väl varit bättre marknadsföring om det gått fortare, förstår inte hur de kan lägga ner tid på en sådan film av denna karaktär och köra så långsamt. En R26.R är god för sub 8min BTG, de borde ha kört däromkring och visst för filmens skull kunde ju GT3 segat med i den farten istället för som nu, löjligt långsamt. Jag menar vad finns det för anledning till att hålla igen, de kunde väl hållt max med R26R och låtit GT3an gå på halvfart runt kring den farten istället. Nä tacka vet jag Nissan, de vet hur man marknadsför

Malmö
Här sen Feb 2003

"löjligt långsamt" , okej. Varför måsta man hålla fullt bara för att det är en "marknadsföringsfilm".

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

panda skrev:
klart det är marknadsföring. ingen vågar krocka en porsche dessutom är det dubbelt billigare att hyra Megane. Inte mig emot att köra en Renault iaf

Du är medveten om att han som kör GT3an oxå äger den liksom alla andra RSR bilar, likaså är han ägare till RSR I Nurburgring som just hyr ut dessa bilar.

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Jag menar vad finns det för anledning till att hålla igen, de kunde väl hållt max med R26R och låtit GT3an gå på halvfart runt kring den farten istället. Nä tacka vet jag Nissan, de vet hur man marknadsför

thumbs up Fick det till cirkus 8.20 BTG vilket verkligen får anses långsamt i sammanhanget. Dessutom kan väl de där gubbarna ratta hyggligt iaf
Nissan
Kul å se dig på forumet igen

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

Stacken skrev:
"löjligt långsamt" , okej. Varför måsta man hålla fullt bara för att det är en "marknadsföringsfilm".

Det måste man inte, det visar ju filmen tydligt.

I övrigt säljer det bättre ju fortare det går Fråga Nissan och allehanda fabriks och hemmatuners, speed är det som gäller verkar det som . Nåväl de är ju fritt hur man väljer att marknadsföra högprestanda hyrbilar på en racerbana. Man gör ju som man vill

Personligen om RSR vore mitt och jag skulle lägga ner all denna tid på att göra denna film(marknadsföringsfilm?), ja då hade jag låtit RG köra, för speed känns rätt på ringen, särskilt i dagens tids och rekord jaktshysteri. All media drar åt samma håll, speed på ringen säljer, oxå i hyrsamanhang kan man tillgodose sig uppmärksamhet och ta marknadsandelar. Se till att RSR blir än mer känt..osv..osv

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

Mats Thur skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Jag menar vad finns det för anledning till att hålla igen, de kunde väl hållt max med R26R och låtit GT3an gå på halvfart runt kring den farten istället. Nä tacka vet jag Nissan, de vet hur man marknadsför

thumbs up Fick det till cirkus 8.20 BTG vilket verkligen får anses långsamt i sammanhanget. Dessutom kan väl de där gubbarna ratta hyggligt iaf
Nissan
Kul å se dig på forumet igen

Trevlig lunch häromdagen thumbs up . Dock lite jetlaggad Ja, visst är det så, Dale har ca 3500varv och ron än mer, de kan ju ratta...därav förstår jag inte deras tanke Ringrostiga kanske efter vintern

Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Stacken skrev:

Det måste man inte, det visar ju filmen tydligt.

I övrigt säljer det bättre ju fortare det går Fråga Nissan och allehanda fabriks och hemmatuners, speed är det som gäller verkar det som . Nåväl de är ju fritt hur man väljer att marknadsföra högprestanda hyrbilar bilar på en racerbana. Man gör ju som man vill.

Personligen om RSR vore mitt och jag skulle lägga ner all denna tid på att göra denna film(marknadsföringsfilm?), ja då hade jag låtit RG köra, för speed känns rätt på ringen, särskilt i dagens tids och rekord jaktshysteri. All media drar åt samma håll, speed på ringen säljer, oxå i hyrsamanhang kan man tillgodose sig uppmärksamhet och ta marknadsandelar. Se till att RSR blir än mer känt..osv..osv

Jo det ligger väl något i det du säger.
Som du sa så säljer ju fart, men om det skulle ha ett mervärde på denna videon vet i sjutton .

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:

Trevlig lunch häromdagen thumbs up . Dock lite jetlaggad Ja, visst är det så, Dale har ca 3500varv och ron än mer, de kan ju ratta...därav förstår jag inte deras tanke Ringrostiga kanske efter vintern

Detsamma thumbs up
Vi får väl hoppas för deras skull att de var lite ringrostiga

the furious seventh

Här sen Mar 2009

Namndispens
Namndispens

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Du är medveten om att han som kör GT3an oxå äger den liksom alla andra RSR bilar, likaså är han ägare till RSR I Nurburgring som just hyr ut dessa bilar.

Jo, jag tänker mer på hans potentiella kunder. Man kan ju "lura" med video och säga "kolla hur snabb megane är, hyr den istället, du får dubbelt billigare hyra som bonus".

Inte undra att Walmart/Lidhl säljer bättre

Som sagt, jag har inget emot RSR iaf.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Mats Thur skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Detsamma thumbs up
Vi får väl hoppas för deras skull att de var lite ringrostiga

Me too!

3500 varv
Då ligger man i lä.....bara o nöta på.

Ja, men kör han på sitt max här med Renault?? Eller fiser han runt???
Hur mkt fart har Dale i kroppen?

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Stacken skrev:

Som du sa så säljer ju fart, men om det skulle ha ett mervärde på denna videon vet i sjutton .

Tror precis tvärtom
Förra årets största snackisar när det gäller ringen och bilar var ju utan tvekan Nissan GTR och Renault R26R. Med tanke på att Renault kört bilen på 8.17 i den officiella filmen, vilket iaf blir cirkus 7.50 BTG borde det ligga ett stort mervärde i att köra bilen åtminstone i 8 minuters tempo. Deras presumtiva kunder blir nog betydligt mer lockade att betala 699 Euro för en R26R om de visar att de kan går att köra i 8 minuters tempo. Det är ju väldigt få som kör så fort där nere....

PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Ron (som kör RSen) säger ju att han kör 1500 varv om året. Vet inte hur många år han varit där... Han sa ju att han kört 7.40 BTG i Alfa 75orna...
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

PeterF skrev:
Ron (som kör RSen) säger ju att han kör 1500 varv om året. Vet inte hur många år han varit där... Han sa ju att han kört 7.40 BTG i Alfa 75orna...
7.40 alfa 75

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
PeterF skrev:
7.40 alfa 75

+1

Nürburgring
1, 2   >>
3643 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande