Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 42160 besök totalt |
Fredrik: Private och KDU, det borde ju kunna fungera...
Håkan: Touringinredning kanske jag kan få span på. Lasse: Skall kolla runt. Hugge: I dare you, i f**king doubledare you ![]() och så hittar man en bil på blocket med redan isvetsad bur för 4 tusen... beslutsångest... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Ja, avhopp i besättningen. Framtiden är osäker... Företrädelsevis svetskunng teammedlem med lätt suicidala tendenser sökes med ljus och lykta
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
Nu har vi touring-inredningar så vi klarar oss. Men skärmarna står fortfarande här.. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
Vem har hoppat av? |
||||
Jon, Jerre och oscar. Det var en tung vecka...
Barre har i.o.f.s. uttryckt intresse av att vara med, men det behövs fortfarande fler intressenter. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Kan glatt medela att oscar är tillbaka som en frisk fläkt efter lite övertalande!
Vi letar dock fortfarande efter 1-2 personer som vill hjälpa till i det här hejdlöst spännande projektet! Ingen som känner sig manad? ![]() _________________ Douglas Richardson Mazda Rx-7 FD3S (såld) Nyinköpt Rx-7 Re amemiya Suzuki Swift GTI (brukis) |
||||
Re:
Låter som det brukar..... man börjar med lite ändringar och det slutar med att det spårar ur |
||||
Back on track? Njaa... inte ännu, men det ser bättre ut nu. Så här gick det till:
Douglas är ju som han är, aldrig nedstämd. Så när jag skakat fram en tröskellåda tjatade han ner en stackars kollega som lovade att komma runt garaget en kväll med en svets. Zeke, som han kallas, håller på med VW Caddys, och har därmed sett en del hemskheter. Men sOpeln fick t.o.m. honom att rygga tillbaka. Men eftersom han skulle få betalt vad som än hände med bilen sen, drog han genast igång. ![]() Spontan lättning? Jajjemensan... Det var rätt lite som behövde kapas bort av den gamla tröskeln. Nu berodde ju INTE det på att det var mycket kvar av de, utan att man kunde få loss det med handkraft... ![]() -Här får vi nog bygga upp lite nytt! konstaterade svetsaren efter typ två välriktade slag med hammaren. ![]() -Jag är rätt övertygade om att den här egentligen är förbi räddningens gräns. var nästa uppiggande kommentar. Nonsens hävdade vi ägare och rotade fram lite extra grov plåt till att bygga upp nya balkar med. ![]() Någon hade tydligen varit och fixat plåten mellan dörr och skärmkant tidigare, för det var myyyycket spackel att komma igenom där innan vi kom åt att skära bort tröskelresterna. ![]() Dogge tog frivilligt på sig att slipa rent runt om för att hitta något att svetsa i. Men han gillar bevisligen inte att få sliprester i nyllet ![]() ![]() Fastpunktning. ![]() Är man nu chef är det lika bra att öva in den där respektingivande blicken. Så nu vet ni hur min avatar ser ut i full storlek. ![]() Italienska kaross-skräddare formar drömbilar över knäet. Småländska bilmekar formar (mar)drömsbilar över ett trappsteg. Eller i alla fall plåten som förbinder tröskeln med golvet. Bra blev det i alla fall. ![]() och se där, en anständigt stabil Ascona. Vad och när nästa uppdatering blir, det vet vi inte. Men som det ser ut nu kommer vi kasta oss ut i den djupa delen av poolen med en gång (enl. vissa med blytyngder i fickorna) och ha debut på Uråsa i och med 24h-loppet. För det är väl där det går, Fredrik? Ingen som har en uber-rostig omega 2,4 med bra motor och låda att skänka/sälja? Så har vi lite chans mot kebaberna rakt fram, för att sedan kunna dominera i kurvorna och med vår hållbarhet. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
om ni har svetsat tröskeln, med bilen pallad på det sätter.......bör ni nog ställa ner den på golvet och se om det fortfarande går att stänga dörren.....
![]() Mitt tipps är att det inte går.... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
Ja...men det hjälper inte. Ni ska ha en väldig tur om karossen onte slagit sig....när ni ställer ner den. Jag hoppar ju naturligtvis att ni klarat er... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Re:
En aning. (Det är ju som alltid så att när man väl handlat dyker andra bättre alternativ upp. Bara för att bilen nu börjar bli bil igen så finns det Kadett GSI, Primera GT och Golf 16V till rätt pengar här i trakterna.) Men det borde vara plättlätt att hitta en donator även här nere. Om vi nu väljer att gå den vägen... Intressant lokal nyhet ifrån Uppsalatrakten i blocket-annonsen: Kviga fastnade i badkar! Håll med om att fantasibilderna som dyker upp i huvudet är lite... störande. Och jag som tycker att jag bor lite på landet annars ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
om man bor i Kalmar...borde man åka BMW. Jag tycker att varenda bil man kan tänka sig köpa som donator....finns där nere. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det kanske finns såna också. Min kompis plåtslagaren t.ex har en 320 Touring stående, rostfri inunder säger han. Men näää, det vore för förutsägbart
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Dagens fulmeksfråga: Hur känsligt är det där med inpassning av av diffar?
Bilen är, givetvis ![]() I övrigt svetsades fjäderfäste v bak upp i går kväll (mycket mjuk plåt var det...) dämpare runt om och fjädrar bak byttes (support our only sponsor www.chassit.se). Framfjädrarna skiftas så fort jag orkat skära sönder en trilskandes kulbult > ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 42160 besök totalt |