| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Broms oks adapter
|
1235 besök totalt |
|
Broms oks adapter
För att öka broms förmågan på min 945 turbo så skall jag montera S80 bromsar fram på den. (Skall man vara riktigt seriös så skall man använda R eller XC90 bromsar. Men jag valde budget alternativ). Har gjort några adaptrar och tycker att det kommer att funka. Men räcker det med att ha 8mm gotstjoklek på stålet som jag använder till adaptrana??? Vad rekomenderas?? Bilen kommer att brukas på gatan i första hand men skall också funka för mina första staplande steg på bana.
_________________ Anders Alverby www.ALVERBYRacing.com www.TRAILER3500.se Tar fram det släp du behöver. Från litet till stort! |
|
8 mm är plenty och kommer inte att gärna gå av.
om det räcker (eller är overkill) går inte att säga... det beror ju helt på hur de ser ut (belastas) och hur de är infästa. Med en bild så kanske du skulle kunna få lite kvalificerade åsikter om det ser vettigt ut _________________ Mats Andersen |
|
Här kommer in bild på adaptern.
En kompis som tagit bilden, han fick i uppgift att provmontera adaptern men tyckte int att det passade. Han behöver ha oket för att få det att passa. _________________ Anders Alverby www.ALVERBYRacing.com www.TRAILER3500.se Tar fram det släp du behöver. Från litet till stort! |
|
I princip ser det helt okej ut i mina ögon. Enda frågetecknet som dyker upp i mitt huvud är utrymmet för bultarnas skallar till oket. Det ser ut på bilden som om de krockar lite med fjäderbenets öron.
om de har svårt att få plats så skulle JAG hellre gnaga lite på fjäderbenets öron (om möjligt), än sätta en distanshylsa under bultskallen. Detta för att få en så stum infästning som möjligt. _________________ Mats Andersen |
|
Det är ett CAD ritat fäste och det är presis frigång för att få dit alla bultar utan att det tar i och uran att göra åvärkan på några delar.
Försökte göra det så kompakt som möjligt och med så små avstånd som möjligt för att hålla styrkan uppe. Tack för hjälpen med feedbak på fästet. skall försöka att få en bild med alla saker på plats. _________________ Anders Alverby www.ALVERBYRacing.com www.TRAILER3500.se Tar fram det släp du behöver. Från litet till stort! |
![]() |
Skruva banåkabil
Broms oks adapter
|
1235 besök totalt |