Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 11089 besök totalt |
Re:
Instämmer om storleken, jag fick använda makro objektiv för att fotografera den... ![]() _________________ Daniel Paulsson BMW 330i |
||||||
Slänger upp lite bilder trots att kvaliten inte är riktigt på topp.
Svårt att få riktigt bra bilder i skymningen om man inte har ett dyrare objektiv... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Flying Fellows ritar lakrits ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Re:
Verkligen ! Mycket uppskattat Thomas ![]() ![]() Är du inte sugen på en NB och kasta dig in i het-luften igen ![]() ![]() Denna var riktigt läcker ![]() ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Re:
![]() Här kommer några fler bilder från mig. ![]() Samsons räser. ![]() Suzukins maskinrum, kompakt 600cc motor med turbo, såå kort. ![]() ![]() RäserAmazon som jag inte fick nån bild på ute på banan, den läckte olja ganska omgående och fick rulla in i depån, haveri? ![]() Åtgärder före körning på en Miata. ![]() Mmm, nytt och fint. ![]() Den här fick jag inte på bild in action heller. Men den lät riktigt trevligt när den fick sjunga ut på rakorna! ![]() ![]() Insidan. ![]() En av dagens sex(?) Golfar. ![]() En av flera Corvetter för dagen, nästan lika många som Miatorna denna gången. ![]() ![]() 'Auditsq' antar jag. ![]() Vette igen. ![]() Den lilla Cappucinon pinnade fint såg det ut som. ![]() Inte en susning om vems denna är. ![]() Rivig färg. ![]() ![]() ![]() Denise körde Alpinen denna gången, den verkade gå raskt som vanligt! ![]() ![]() Jättekul att det var så många tjejer som körde på denna träffen, här är en har jag för mig. ![]() Näst nyaste Golfen på banan var 'Trozzo's VR6a. ![]() ![]() Två raska Miator. ![]() Samson på depårakan, glest med beemers denna gången. ![]() R32an fick nog flest mil på banan denna träffen, dubbla förare denna gången. Den låter så trevligt. ![]() ![]() En trevlig Golf etta. ![]() R32 igen. ![]() 'D5' i Jeguaren. ![]() En av två Hondor på banan. ![]() Spectre r42. ![]() Dålig koll på vem detta var också. ![]() Alfa i full fart. ![]() Dålig koll på vem detta var med, men en svart Speedster verkar det vara. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Slut för idag. ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||||
Tack Nicklas och alla ni andra som ordnade en perfekt kväll
![]() Första gången på Falkenbergsbanan dessutom R-däckspremiär för Corvetten. Tom chikanen var rätt OK efter ett par stinter. Kul att ni gillade Corvetterna. Finfina bilder !! _________________ Ralph Frisk Cayman 718 GTS -18 Såld Corvette C6 Z06 -07 Såld Corvette C5 Z06 -01 Såld Corvette C3 SB -72 Såld |
||||||
Japp, det var en riktigt bra dag!
Riktigt kul att träffa lika sinnade! Börjar nästan tro att det är någonting magiskt med denna dagen. Det är ju i stort sätt alltid fint väder! Var dock inte så nöjd med bilen. Har satt lite snällare camber till i år och det visade sig vara ett stort misstag. Blir till att ändra på detta till bankalaset! _________________ Mathias Nilsson Opel Speedster 2,2 -02. |
||||||
Instämmer i en fantastisk kväll och det var riktigt kull att jaga på i böjarna med min lille Cappu!
Noterar att min Suzuki Cappuccino skapat en del frågor! Detta är en s.k Japansk Kei-car och såldes i England under åren 93-95. Bilen är byggd mellan 1991-1997, totalt 28010 ex, 1182 bilar byggdes för EU i Rött & Silver (fördelning 80:20), dvs. de har då all E-märkning som bilprovningen kräver, 1110 såldes i UK, resterande hamnade i Tyskland, Frankrike, Holland och ett ex hamnade i Sverige hos generalagenten, den bilen går numera i Sundsvalls trakten. Mitt ex är intaget av mig från England våren 2006 och jag har "dressat" den lite till det utseende den har nu och hjulen är 6,5x16" mot original 5x14". Maskinellt så är det bara öppnade andningsvägar i övigt helt original. Motorn är på 657cc, 3-cyl, 4vent/cyl, dubbla överliggande kamaxlar och Turboladdad. Den ger i original 64hk, min kanske har 70-75 hk. Tomvikten är 690kg, huv & takmodul är i aluminium. Taket är sk "Retractable Hardtop", men hoppfällningen får man göra manuellt och de tre takdelarna packas ner i skuffen och targabågen inklusive bakruta fälls ned bakom stolarna. I Japan finns det trimsatser upp till195hk, motorn finns också i ArticCat snöskotrar och värstingvarianten har 165 hk som std! _________________ Lars Lagström |
||||||
Re:
Välkommen till rejsa.nu Måste säga att jag gillade din lilla sportbil, hoppas att man får se dig mer på träffarna i sommar _________________ Roger Arntsberg Vw Golf GTi 16V -88 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293 |
||||||
Re:
Jäkligt fräck är den. Antar att den är bakhjulsdriven med? Själv tycker jag att bilar som din, ovanliga och byggda för körglädje är helt ultimata! Slår bra mycket högre än Ferrarisar eller Porschar med "cup" tillbehör. Kan bara tänka mig vad en sådan liten bil kan prestera med 195kusar. Inte mycket som hänger på då! Grattis till en kul och udda bil ![]() _________________ Mathias Nilsson Opel Speedster 2,2 -02. |
||||||
Re:
Japp, bilen blir ju inte nådigt prickig i fronten utav ban åkat. Lamp "glasen" blir i det närmaste blästrade > ![]() Fast det är ju så när det alltid är någon ivägen ![]() ![]() _________________ Mathias Nilsson Opel Speedster 2,2 -02. |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 11089 besök totalt |