Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-04-23 SVKG Vårruset Falkenberg
<<   1, 2
11089 besök totalt
dp81
Halmstad
Här sen Mar 2005

Re:

Niklas Falk skrev:
Joakim Winkler skrev:
Stacken skrev:

Va fasen är detta för bil . Har aldrig sett den förr.

Suzuki Cappuccino, en så kallad kei car som bara såldes i Japan vad jag vet.
Wikipedia håller inte med, det såldes i England och överskott därifrån landade även i Sverige.

Liten är den i vilket fall som helst, Jättefälgarna på den tror jag var 17"

Instämmer om storleken, jag fick använda makro objektiv för att fotografera den...

TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Slänger upp lite bilder trots att kvaliten inte är riktigt på topp.
Svårt att få riktigt bra bilder i skymningen om man inte har ett dyrare objektiv...

Flying Fellows ritar lakrits

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

MYCKET trevliga bilder där. thumbs up

Göteborg
Här sen Aug 2004

Re:

Lillen skrev:
MYCKET trevliga bilder där. thumbs up

Verkligen ! Mycket uppskattat Thomas thumbs up thumbs up
Är du inte sugen på en NB och kasta dig in i het-luften igen Anta utmaningen nu och läxa upp lillebror

Denna var riktigt läcker thumbs up

Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Re:

TPR skrev:
Slänger upp lite bilder trots att kvaliten inte är riktigt på topp.
Tycker dom ser toppenfina ut, snyggt jobbat. thumbs up

Här kommer några fler bilder från mig.

Samsons räser.

Suzukins maskinrum, kompakt 600cc motor med turbo, såå kort.

RäserAmazon som jag inte fick nån bild på ute på banan, den läckte olja ganska omgående och fick rulla in i depån, haveri?

Åtgärder före körning på en Miata.

Mmm, nytt och fint.

Den här fick jag inte på bild in action heller. Men den lät riktigt trevligt när den fick sjunga ut på rakorna!

Insidan.

En av dagens sex(?) Golfar.

En av flera Corvetter för dagen, nästan lika många som Miatorna denna gången.

'Auditsq' antar jag.

Vette igen.

Den lilla Cappucinon pinnade fint såg det ut som.

Inte en susning om vems denna är.

Rivig färg.

Denise körde Alpinen denna gången, den verkade gå raskt som vanligt! thumbs up

Jättekul att det var så många tjejer som körde på denna träffen, här är en har jag för mig.

Näst nyaste Golfen på banan var 'Trozzo's VR6a.

Två raska Miator.

Samson på depårakan, glest med beemers denna gången.

R32an fick nog flest mil på banan denna träffen, dubbla förare denna gången. Den låter så trevligt.

En trevlig Golf etta.

R32 igen.

'D5' i Jeguaren.

En av två Hondor på banan.

Spectre r42.

Dålig koll på vem detta var också.

Alfa i full fart.

Dålig koll på vem detta var med, men en svart Speedster verkar det vara.

Slut för idag.

Veddige
Här sen Aug 2008

tack alla ni som lagt upp bilder... thumbs up nu längtar man till Kinnekulle 22/5

Doc
Göteborg
Här sen Aug 2007

Gott att 525:an fastna på bild med

BMW 525i -01
Citera
Doc
Göteborg
Här sen Aug 2007

Förresten, nån mer som lyckats knäppa foton på min BMW?

BMW 525i -01
Citera
Ralph
Svalöv
Här sen Jun 2004

Tack Nicklas och alla ni andra som ordnade en perfekt kväll thumbs up

Första gången på Falkenbergsbanan dessutom R-däckspremiär för Corvetten. Tom chikanen var rätt OK efter ett par stinter. Kul att ni gillade Corvetterna.

Finfina bilder !!

Corvette C5 Z06 -01 Såld
Corvette C3 SB -72 Såld
Citera
dp81
Halmstad
Här sen Mar 2005

Re:

Doc skrev:
Förresten, nån mer som lyckats knäppa foton på min BMW?

bebbe
Härryda
Här sen Jul 2006

Japp, det var en riktigt bra dag!

Riktigt kul att träffa lika sinnade! Börjar nästan tro att det är någonting magiskt med denna dagen. Det är ju i stort sätt alltid fint väder!

Var dock inte så nöjd med bilen. Har satt lite snällare camber till i år och det visade sig vara ett stort misstag. Blir till att ändra på detta till bankalaset!

Cooper Rille
Viken
Här sen Feb 2004

Åter igen ett mycket trevligt och bra genomfört arrangemang av SVKG med Niklas och gänget!

En perfekt start på våren och en härlig racingsäsong

Richard Sverkersten
Golf GTi MK1
Mini Cooper S R53
Citera
lagolag
Göteborg- Askim
Här sen Apr 2009

Instämmer i en fantastisk kväll och det var riktigt kull att jaga på i böjarna med min lille Cappu!

Noterar att min Suzuki Cappuccino skapat en del frågor!
Detta är en s.k Japansk Kei-car och såldes i England under åren 93-95. Bilen är byggd mellan 1991-1997, totalt 28010 ex, 1182 bilar byggdes för EU i Rött & Silver (fördelning 80:20), dvs. de har då all E-märkning som bilprovningen kräver, 1110 såldes i UK, resterande hamnade i Tyskland, Frankrike, Holland och ett ex hamnade i Sverige hos generalagenten, den bilen går numera i Sundsvalls trakten.

Mitt ex är intaget av mig från England våren 2006 och jag har "dressat" den lite till det utseende den har nu och hjulen är 6,5x16" mot original 5x14". Maskinellt så är det bara öppnade andningsvägar i övigt helt original. Motorn är på 657cc, 3-cyl, 4vent/cyl, dubbla överliggande kamaxlar och Turboladdad. Den ger i original 64hk, min kanske har 70-75 hk.

Tomvikten är 690kg, huv & takmodul är i aluminium. Taket är sk "Retractable Hardtop", men hoppfällningen får man göra manuellt och de tre takdelarna packas ner i skuffen och targabågen inklusive bakruta fälls ned bakom stolarna.

I Japan finns det trimsatser upp till195hk, motorn finns också i ArticCat snöskotrar och värstingvarianten har 165 hk som std!

Borås
Här sen Apr 2008

Re:

lagolag skrev:
Instämmer i en fantastisk kväll och det var riktigt kull att jaga på i böjarna med min lille Cappu!

Detta är en s.k Japansk Kei-car och såldes i England under åren 93-95. Bilen är byggd mellan 1991-1997, totalt 28010 ex, 1182 bilar byggdes för EU i Rött & Silver (fördelning 80:20), dvs. de har då all E-märkning som bilprovningen kräver, 1110 såldes i UK, resterande hamnade i Tyskland, Frankrike, Holland och ett ex hamnade i Sverige hos generalagenten, den bilen går numera i Sundsvalls trakten.

Mitt ex är intaget av mig från England våren 2006 och jag har "dressat" den lite till det utseende den har nu och hjulen är 6,5x16" mot original 5x14". Maskinellt så är det bara öppnade andningsvägar i övigt helt original. Motorn är på 657cc, 3-cyl, 4vent/cyl, dubbla överliggande kamaxlar och Turboladdad. Den ger i original 64hk, min kanske har 70-75 hk.

Tomvikten är 690kg, huv & takmodul är i aluminium. Taket är sk "Retractable Hardtop", men hoppfällningen får man göra manuellt och de tre takdelarna packas ner i skuffen och targabågen inklusive bakruta fälls ned bakom stolarna.

I Japan finns det trimsatser upp till195hk, motorn finns också i ArticCat snöskotrar och värstingvarianten har 165 hk som std!

Välkommen till rejsa.nu

Måste säga att jag gillade din lilla sportbil, hoppas att man får se dig mer på träffarna i sommar

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
lagolag
Göteborg- Askim
Här sen Apr 2009

Tackar för det!

Jodå, ambitionen är att vara med på banträffar mm.

Måste bara ta bort toppfartspärren till nästa bankörning och vrida upp laddtrycket så skall jag nog kunna hänga på lite bättre.

Härryda
Här sen Jul 2006

Re:

lagolag skrev:

Jäkligt fräck är den. Antar att den är bakhjulsdriven med?

Själv tycker jag att bilar som din, ovanliga och byggda för körglädje är helt ultimata! Slår bra mycket högre än Ferrarisar eller Porschar med "cup" tillbehör.

Kan bara tänka mig vad en sådan liten bil kan prestera med 195kusar. Inte mycket som hänger på då!

Grattis till en kul och udda bil

lagolag
Göteborg- Askim
Här sen Apr 2009

Tackar,
Jajemensan, drivning bak!

Göteborg
Här sen Mar 2003

Sent omsider lite bilder som Nisse tog under kvällen som gick...

NS: 38 varv
Citera
bebbe
Härryda
Här sen Jul 2006

Coolt!

Då kom man med på en bild tillslut ändå

Längst ner i bild kavalkaden

Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Mycket tejp på lysena du

Citera
bebbe
Härryda
Här sen Jul 2006

Re:

Nisse977 skrev:
Mycket tejp på lysena du

Japp, bilen blir ju inte nådigt prickig i fronten utav ban åkat. Lamp "glasen" blir i det närmaste blästrade >

Fast det är ju så när det alltid är någon ivägen

Eftersnack
2009-04-23 SVKG Vårruset Falkenberg
<<   1, 2
11089 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande