Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
POWERflex igen...
728 besök totalt
bmwsson

Här sen Jan 2003

Trådstartare
POWERflex igen...

I sommras hade jag lite strul med en av mina bussningar från powerflex. Powerflex i england fixade nya inom loppet av några dagar.

För ett par dagar sen var jag hos en polare som satt dit nya powerflex bakvagnsbussningar (slilentblock). Jag fick se att de skiljde sig från mina, det satt en extra mindre bussning upptill som jag saknade. Skickade ett mail till powerflex och svaret kom inom en timme fredag eftermiddag. Dom svarade att dom lagt till dom övre och att om jag ville ha dom var det bara att säga till. Sagt och gjort, dom är på väg. Snacka om servicevänligt företag. thumbs up thumbs up thumbs up

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Ångrar stort att jag inte valde powerflex till min bil.... (dumsnål..)

Nu har två bussningar från www.ecstuning.com havererat och man får ingen hjälp utan att betala... >

bmwsson

Här sen Jan 2003

Trådstartare
POWERflex igen... 

Dom lär ju vinna på det i längden, GOODWILL. Ända abret är att jag måste riva ner hela bakvagnen.

Färingsö
Här sen Dec 2002

Märker ni som har monterat Powerflexbussningar någon skillnad?
Var köper ni bussningarna?
Har funderat på att göra det till min bil men är lite tveksam om det inte blir så att de kan börja gnissla och gnälla?!

MVH Jonas

Här sen Jan 2003

Trådstartare
M3Jonas skrev:
Var köper ni bussningarna?
Har funderat på att göra det till min bil men är lite tveksam om det inte blir så att de kan börja gnissla och gnälla?!

MVH Jonas

Jag har köpt mina från Bildelsimporten. Dom är bra att ha att göra med, hjälpsamma om någonting strular. Du behöver nog inte vara orolig för gnissel/gnäll. Jag har inte haft oljud med mina under de tre år de suttit på plats. 3000mil med 10-15% bana och inte ett ljud.

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

M3Jonas skrev:

MVH Jonas

Det är jättestor skillnad enligt mig. Beror på vad resten av chassiet består av förvisso. Men har du en hård bil så märker du det direkt.

Här sen Jan 2003

Trådstartare
Daniel5xQ skrev:
M3Jonas skrev:

MVH Jonas

Det är jättestor skillnad enligt mig. Beror på vad resten av chassiet består av förvisso. Men har du en hård bil så märker du det direkt.

Visst är det skillnad även på en relativt mjuk bil, framförallt i bakvagnen. Men långt ifrån för hårt. Man får in lite mer ljud bakifrån men annars är det ingen fara. Bilen Känns klart mer distinkt även där mest i bakvagnen men det är ju ganska naturligt eftersom du byter flest bussningar där. Byt helst rubbet på en gång, ska man vänta så gör det med krängningshämmar bussningarna.

POWERflex igen...
728 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande