| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Mått på golf 2 fjäderben
|
1641 besök totalt |
|
Mått på golf 2 fjäderben
Letar efter en bild eller skiss med mått på fjäderben till en golf 2 FWD Är framförallt måtten vid spindeln och längd som är intressant. Jag är ingen google-expert men jag har försökt utan att finna svar _________________ Mattias Holmgren |
||
|
Exakt vilka mått behöver du?
Mått mellan hållarna som griper över spindeln: ca:26mm Mått mellan hålen ca cc-mått: 62mm Dessa mått är gjorda med tumstock. Kan mäta mer exakta mått om du behöver. Även andra mått om det är av intresse? _________________ Jocke Hellqvist. |
||
|
Re:
Haha jaaa. Har nog ett helt gäng liggandes i garaget
Vill du ha mått på orginalben & på coilovers? Vill du ha mått med stötdämpare eller bara själva benet? _________________ Jocke Hellqvist. |
||
|
Måtten på original är egentligen mest intressant för att kunna jämföra med corsans original-ben.
OM du tar måttet från övre bulten till spindeln och dit topp-lagringen monteras. Längden på olika coilovers brukar väl variera kraftigt beroende på användningsområde. Planen är iaf att använda vectra B spindel och ev ett par golf fjäderben och bygga tornen efter det. _________________ Mattias Holmgren |
||
|
Måttet från topp till botten är ca: 58cm.
Det är från stötdämparens överst runkt till fjäderbenets botten. Måttet från spindelinfästningens övre bult till dit man läggre fjäderbenslagret är ca: 47cm. Bara snabbmätt med tumstock. Så mer exakta mått kan jag kolla OM du vill. Coilovers till Golf Mk II har liknande mått. Själva fjäderbenen(husen) är lika långa ca: 33cm. Det som skiljer är Stötdämparen som är kortad till totallängd mellan 50-52cm. Så själva husen till orginal och coilovers är lika långa sånär som nån cm. Men insatserna ska vara samma längd , det är stötdämparinsatsen som skiljer. Hoppas detta hjälpte? Annars så fråga på! _________________ Jocke Hellqvist. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Mått på golf 2 fjäderben
|
1641 besök totalt |