Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Saab 900 TURBO 1979
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
3 besök senaste veckan (89994 totalt)
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186


Trådstartare
Re:

jurkko skrev:
Patrik Ö skrev:
Närmast på tur står växellådsbyte så man slipper växla så ofta.

Vad tänkte du köra med för primär? 7:ans eller?

Jepp.
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5253



Re:

Patrik Ö skrev:
Rolle Scirocco skrev:
beepbeep skrev:

Jag skulle återanvända fuel rail från en befintlig skrotad SAAB, då får man BTR på köpet och allt kostar någon hundralapp. I och med att cylinderavstånd är likadant på alla SAAB 4:or kommer även fuel-railen att passa.


Även saab v4 ?

Hepp, just på den punkten har vi konstaterat att det inte stämmer, spridaravståndet skiljer mellan 8- och 16-ventilaren.

V4:an, det blir en krokig och fin fuelrail


Nu står det i och för sig cylinderavstånden, de kan ju vara lika fast spridarna inte sitter på samma avstånd.

_________________
Roland Johansson
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



är det denna som ligger på blocket ?

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186


Trådstartare
Re:

Bronwaller skrev:
är det denna som ligger på blocket ?

Ja
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186


Trådstartare
Såld.
Lev väl, kära bil
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8179



Re:

Patrik Ö skrev:
Såld.
Lev väl, kära bil

Grattis!
En börda mindre.

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Saab 900 TURBO 1979
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
3 besök senaste veckan (89994 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande