Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4658 besök totalt |
En Speedster Turbo skulle jag tro (nypris 36.500 euro i Tyskland). Men mig veterligen har Opel Sverige aldrig tagit in någon Speedster Turbo. Och nu säljs inte heller 2,2-modellen längre. Tyvärr är Speedster Turbo för ny för att man skall kunna fynda i Tyskland. Den billigaste på mobile.de kostar 30.890 euro. _________________ Henrik Andersson ![]() |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
om man vill åka lite BMW och samtidigt ha en lite nyare bil bör man ta en titt på Z3M Coupe. Rolig bil med suverän motor, bör väl ligga i ungefär samma prisklass som en S2000.
Annars gillar iaf jag M3 E30... ![]() _________________ Jonas Edling |
||||
[quote="Daniel Bengtsson"]
Jag tror du blir besviken om du köper en S2000 + R-däck och sen tar dig ut på banan och upptäcker att det inte är en klar banbil, för det är den inte. Tänk också på värdeminskningen som är brutal på en S2000. /quote] Daniel, vad grundar detta påstående på? Har du kört en S2000 med bra däck? Jag åkte med Henrik på kinnekulle (som Y-maleky pratar om) och den kvalificerar sig definitivt som en banbil. Återgår man till tråden så frågas det efter en ITRs egenskaper i en RWD. Det är precis det S2000 har och lite till. S2000 är betydligt mer "klar" banbil än ITR. Jag äger en ITR och har kört S2000 tillräckligt mkt för att skapa mig en gedigen uppfattning om dess egenskaper. Fyhr, varför inte köpa en rostig 240 som drift-vapen eller en AE86a? Till och med en sunkig 180ZX skulle säkert funka. Sedan säljer du Subban och köper en ITR eller CTR ![]() _________________ "Racing improves the breed" - Soichiro Honda Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29 |
||||
[quote="Anders Lundgren"]
Jag har vinterkört en Volvo 740 Turbo. Nu snackar vi drifting varning ![]() ![]() Går dom sönder så hittar man reservdelar i diket på väg hem.. ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Jag körde ett antal banträffar med min Impreza, och blev riktigt biten. Efter ett antal besök på BMWSC träffar som åskådare
![]() Imprezan är OK att åka på ställ med men jag tror att det blir dyrt i längden, fick byta både visko koppling och en drivaxel på min... _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
njae va inne på en itr väldigt ordentligt, men det får bli en rwd ban/driftbil istället, å kanske en rostig 240 som bruks (om det nu ens behövs... kommer inte ha någon rent praktisk nytta av bilen inom kort, skulle va för å trailra hem den trasiga banbilen då...) är starkt sugen på en mk1 miata som tidigare nämnt, håller bra, gott om delar och kunskap, rwd med diffbroms och lite för lite effekt. nån som vill köpa en impreza? ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Som outsider måste man nog nämna Camaro!
Alla som inte känt sig tvingade att följa folkmassorna till pakeringen direkt efter målgången på STCC har istället för bilköer fått uppleva Camaro Cup ![]() Med en Camaro går det att köra någorlunda fort och väldigt brett för rimliga pengar ![]() Låter trevligt gör dom också ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Kristian,
Du har nog rätt i ditt outsidertips! En 4:e-generations Camaro är nästan lika bra ihopskruvad som en europeisk bil och är inte helt ovanliga med sexpet manuell och V8. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Är det inte amerikansk bränsleåtgång på den bilen också? ![]() |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
[quote="Anders Lundgren"]
1. Jag har inte kört någon av bilarna. 2. Min åsikt borde jag förtydligat att den var generell, att jag tycker att nästan ingen bil orginal är en banbil, med ytterst få undantag. Alltså, M3, S2000, ITR, Porsche Boxster, Carrera C2 C4 osv är kompetenta sportbilar, men kräver alla mer eller mindre modifikationer för att bli hyfsade banbilar. Helt riktigt, ser man till utgångsfrågan så är S2000 minst lika bra ITR och kräver väl i princip samma mods för att bli bra på bana. Det är ju som sagt helt klart en fråga om tycke och smak hur mycket räser man vill göra av sin standard sportbil. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Citat:Daniel, vad grundar detta påstående på? Har du kört en S2000 med bra däck? Jag åkte med Henrik på kinnekulle (som Y-maleky pratar om) och den kvalificerar sig definitivt som en banbil.
Jag håller med Daniel b,finns väldigt få bilar som e klara för bana. Den s2000 jag va ute o sladdade med i sommras var ingen ban bil snarare en sportig gatbil. Men lite styvare chassi och större bromsar fram då blir den farlig som banbil ![]() ![]() _________________ Andreas Zolnir |
||||
Det är en sån här du ska ha http://w1.921.telia.com/~u92109084/K
trevlig bil på många vis , lätt att få överstyrd _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
|
||||
+ att det fungerar ganska bra som familjebil , 2 barn + en rottis på 50 kg ![]() _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
Glider vi inte ifrån ämnet nu? Från en Integra Type R till en 323Ti?
Inga bilar jag vill likställa mot varandra. Pontus>> Hur mycket arbete är du villig att lägga ned efter köpet? Är väl i den ändan man får börja. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4658 besök totalt |