Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
3053 besök totalt |
Uppladning av Bilder
Hejs grabbar Kan ni inte lägga in en funktion som tar ner bilderna automatiskt till den storlek ni vill ha, det skulle underlätta oss som bara kan pekfingervals ? anders c _________________ ANDERS CALMEGÅRD |
||||
Uppladdning av bilder är väl en av rejsas svaga punkter,troligtvis många som ösnkar få denna funktion tillputsad. Känns omständigt och långsamt men jag har vant mig.
Magnus kanske kan kommentera om något finns med i planerna för rejsa? _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
imagemagick borde väl kunna fixa det kanske? _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Jepp den skall klara av att skala ner osv. har jag för mig. Den ställer väl några krav på servern bara.
Är det inte PHP safe mode=OFF eller nåt sådant? Brukar i och för sig att gå att jobba sig förbi. Här kan jag vara ute på djupt vatten och yra. Positivt Magnus att du visar intresse för att förbättra detta ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Inte jag heller, jag markerar alltid länken under bilden och klipper å klistrar. Vill jag ladda upp fler bilder så stänger jag ner fönstret och sedan trycker jag på Ladda upp bilder igen, men det är förmodligen jag som är lite okunnig.... ![]() |
||||
om man ska ladda upp en sekvens av bilder brukar jag kopiera länken till den första, sen köra back, browse, skicka, back, browse skicka,...
Filnamnet är ju del av länken så det går ju att klura sig fram till. Ska man göra det extremt smidigt så ska man möjliggöra uppladdning av ziparkiv med bilder och sen få en bunke [img] taggar pekade till bilderna nedskalade till 800 i bredd eller liknande (eller om det skall vara ställbart). Hitta nåt lagom bra och använd det så default som möjligt, helst ska det inte vara beroende av andra komponenter i sjutton led. ![]() |
||||
Uppladdning från web skulle hjälpa mkt. Photobucket har smidig förminsking och kunde man dra bilder från en url, så skulle en tröskel rivas för mig iaf.
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Re:
Funkar med MSIE men inte Firefox. Sen ett bra tag tillbaka får man "allow access" knapp man måste trycka på i MSIE. Så var det inte i början.... Nåt ändrat i MSIE. Testar bara: ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Finns på servern redan. Behöver nåt bra binge php kod o köra det hele med bara _________________ ![]() |
||||
Re:
Som så mkt annat går detta irritationsmoment att stänga av: http://www.mydigitallife.info/2006/0 _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re: Uppladning av Bilder
Fixat ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re: Uppladning av Bilder
NAJS!!!!!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
3053 besök totalt |