| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hur lösa gaswire med nytt pedalställ?
|
2217 besök totalt |
|
Hejsan. Har en del funderingar på att byta till ett stående pedal ställ med bromsvåg osv. Inser då att jag kommer behöva en ny gaswire då den jag har redan nu är precis på gränsen att funka. Min fråga är då hur man i regel brukar lösa sånt? Finns det på lösmeter? Vart köper jag sådant isåfall? Har försökt att googla lite på det men hittar mest en massa referenser till moppar, mc samt scootrar där man tydligen brukar förlänga med nån form av förlängare. Vill dock helst byta min nu då den suttit sen -93 och nog varit med om en del misshandel. Någon som har några tips?
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
|
Re: Hur lösa gaswire med nytt pedalställ?
Finns Teleflex (kan köpas i dom flesta båttillbehörsbutiker) som kan köpas i varfri längd, se tex sidan 26 i denna katalog: http://www.comstedt.se/kataloger/pdf _________________ Calle Olsson |
||
|
Se till att det är vajerhölje med teflon i och med vajer som är "rullad" så att den får slät utsida. Billigaste moped/cykelvajrarna kan vara tråkigt kärva med en vajer som snudd på funkar som såg inuti höljet.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
|
Re:
Bytte nyligen från den simpla typen till en wire för cykelbroms, med plastat hölje, och det gör stor skillnad. Var hopplöst att kontrollera motorn under 3000 rpm innan p g a att pedalen "hackade", trots mjuka böjar och välsmord wire. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2217 besök totalt |