Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Gelleråsen 21 Maj - Alla race fantaster, nu är det race!
1, 2, 3   >>
6170 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare

Citat:
Tillsamans med Promenta AB kör vi race på Gelleråsen. Vi lovar att det kommer bli en händelserik upplevelse med racing och god husmanskost.
Inga förkunskaper behövs, endast körkort behörighet B.

Vi kör med Volvo C30 som är ombyggda med FIA klassad säkerhetsbur. Bilarna är utrustade med Öhlinsdämpare. Motorer, växellådor, kopplingar och bromsar, allt är modifierat och anpassat för racing.

Förarutrustning - hjälm, balaklava, overall, handskar och skor finns att låna.

Datum: 21 maj 2009

Tid: 09.30- 13.00

Plats: Karlskoga Motorstadion, Gelleråsbanan

Antal bilar: 13

Antal pers: 13

Pris: 3 500kr ,-/bil

I ovanstående priser exkl moms, ingår kaffe, smörgås, lunch med dryck samt lån av racingutrustning. Prispokaler till de tre första med gravyr enligt önskemål.

Tidsschema:

09.30: Samling morgonkaffe/te och smörgås.
Teorikurs för VIP licens och genomgång av gällande regler
och bestämmelser samt spårvalsinstruktion

10.15: ombyte till racingkläder

10.30: Träningpass 30 min

11.00: Start uppställning 2 varv, varav 1 på tid

11.30: Heat 1, 5 varv startplacering efter kvaltid. Heat 2, 5 varv omvänd startordning efter målgång föregående heat. TV Monitor finns i bandepån där ni kan följa tider och placering under hela Racet för teamet och övriga tävlanden samt score board på banan där förarna under körningen kan se de fem första teamens placeringar.

Prisutdelning

13.00: Lunch Pit Café.

Se mer info www.bohlinracing.se

Se http://www.autolife.se/page/23952/ för mer info! Kort varsel så meddela omg om ni är intresserade.

Någon ska komma först, någon sist...frågan är bara vem!

Så alla inbitna racefantaster, lets rumble! Nu kan vi på lika vilkor få se vem som är en snabb förare runt Gelleråsen. Inte som brukligt, se vem som har snabbaste bilen. Nåväl detta är inte blodigt allvar såklart... endast väldigt kul . Med förhoppning om att alla som känner sig som vinnare anmäler sig omg. Vi har ju en hel del snabba förare här på rejsa så det vore kul om ni hänger på thumbs up

Hälsningar
Göte Sjögren
Nordslingan på Autolife och i verkligheten.
Ps. har ni frågor tveka inte att höra av er. Ds

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Man blir ju lite sugen.

Jag tror inte jag har kapacitet att komma först ( ), men skulle jag verkligen komma sist?

Hmm...finns ju bara ett sätt att ta reda på det.

Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Tänk om tiden funnits, det hade varit grymt kul att få köra en hyffsad racebil för nästan inga pengar alls.

Stockholm
Här sen Jul 2005

3500!! Det är ju sjukligt billigt! Vi kanske skulle släpa dit ett gäng Boxar oxå?!

Malmö
Här sen Feb 2003

Det är ju onekligen prisvärt. Är det en engångsföreteelse eller är det något som kommer komma upp igen.

Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005

Re:

Fastlane skrev:
Tänk om tiden funnits, det hade varit grymt kul att få köra en hyffsad racebil för nästan inga pengar alls.

Vi tar varsen bil. skulle vara s..tkul. Kom igen nu!!!

Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004

I am already booked that day

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

jbergin skrev:
3500!! Det är ju sjukligt billigt! Vi kanske skulle släpa dit ett gäng Boxar oxå?!

Klart vi ska ha boxar oxå, kanske får kval 1an köra med videoboxen månne? drifboxarna stämmer exakt med transponder tidtagning märkte jag när jag körde 24timmar skrotbilsrejs på Mantorp i vintras. Exakt!

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

Stacken skrev:
Det är ju onekligen prisvärt. Är det en engångsföreteelse eller är det något som kommer komma upp igen.

Får se lite hur intresset är. Jag menar nu kan vi ju få ett facit på vem som är snabb, då alla kör samma bil.
I dagens tidshysteri, snabbast på banan etc..så låter det ju över allt, borde ju detta vara intressant . I love it. Nu kör vi tycker jag, dessutom är detta ett special event, inget av deras vanliga, bara det intressanta delarna, till en rimlig peng tycker jag faktiskt.

Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Stacken skrev:

Får se lite hur intresset är. Jag menar nu kan vi ju få ett facit på vem som är snabb, då alla kör samma bil.
I dagens tidshysteri, snabbast på banan etc..så låter det ju över allt, borde ju detta vara intressant . I love it. Nu kör vi tycker jag, dessutom är detta ett special event, inget av deras vanliga, bara det intressanta delarna, till en rimlig peng tycker jag faktiskt.

Klart kul och prisvärt koncept thumbs up .

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

Lennart skrev:
Fastlane skrev:

Vi tar varsen bil. skulle vara s..tkul. Kom igen nu!!!

Klart ni ska med
Nåväl, ni vet inför en boxningsmatch...den såkallade staredown psykningen...här kommer min.

Körde ett sprintrace med deras Chrysler Neon bilar får en massa år sedan, (vi var 10 bilar) jag vann heat 1 samt heat 2.
Körde sprintrace på Sturup för en massa år sedan i egen bil, jag vann. http://www.fcss.nu/mall.asp?Node=635&lg=

Jag fick tiden 1.10.97 runt sturup i CSL, hade ingen erfarenhet alls från Sturup dock. Gelleråsen kan jag, dock har jag inte kört C30, men detta vinner jag ändå

(frikörningen på sturup blev jag klockad till 1.09 tid, som sagt sätta tid under endast ett varv är inte helt lätt, körningen blir väl lite mer kantig, för mycket broms o s v. Antar att det är pulshöjningens fel )

2) Gustav 1.11.67 Caterham.

3) Fredrik 1.14.06 968 Automobils projektbil.

BMW compacten gick på slicks, så även 355 Challange bilen och någon till, de var dessutom riktiga race bilar. Nåväl tråden ligger här flera år gammal.

copy paste...Fredag 21/7Falsterbo Trackday & TrophyFredagens Trackday blev en fin tillställning med en stor blandning av bilar och bankörning. På plats fanns Delta Racingteam (leder just nu Porsche Carrera Cup) och erbjöd hisnande provturer i deras Porsche 996 RSR och Porsche 996 GT3 Cup. Gaute Sjögren i sin BMW M3 CSL vann den frivilliga och avslutande sprinttävlingen med endast 4 hundradelars maginal till Gustav Lundh i sin Caterham. På tredje plats kom Fredrik Åberg från tidningen Automobil i sin blå Porsche 968 CS.

Nu kan väl ingen moststå, detta rejs(se detta med en blinkning det är inte dödligt allvar
Men jag tror jag vinner med ett par tiondelars marginal före Puppan och Supramannen

Jönköping
Här sen Sep 2004

Prisvärt koncept!

Jag har tyvärr inte möjlighet den här gången men det är helt klart ett intressant upplägg thumbs up

Täby
Här sen Apr 2006

Låter klockrent thumbs up
En tråkig fråga bara, vad händer om man kraschar? Såg ingenting om försäkring, är det dega allt själv som gäller?

Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Synd att det är mitt i veckan, lite långt för en dag, bra upplägg annars. Jag skulle fört dig framför mig Gaute Får bli vid ett annat tillfälle

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Re:

Mats Thur skrev:
En tråkig fråga bara, vad händer om man kraschar? Såg ingenting om försäkring, är det dega allt själv som gäller?

Min tanke oxå efter Götes psykning kan ju bli folkracetakter...
Såg på hemsidan att det var 15.000 kr i sjävrisk. 30.000 vi vårdslös körning

www.modsport.se
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Re:

Narin skrev:
Synd att det är mitt i veckan, lite långt för en dag, bra upplägg annars. Jag skulle fört dig framför mig Gaute Får bli vid ett annat tillfälle

Kristihimmelsfärdsdag är det väl enligt min kalender... synd att jag redan är bokad då det verkar vara ett klockrent koncept!

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

Kimmen skrev:
Mats Thur skrev:

Min tanke oxå efter Götes psykning kan ju bli folkracetakter...
Såg på hemsidan att det var 15.000 kr i sjävrisk. 30.000 vi vårdslös körning

Ja, vad bra att du fyllde i med försäkringsbiten

Jag är helt övertygad att alla(om nu någon anmäler sig) som ev kör kommer köra med insidan. Alla här har ju dessutom en god del banerfarenhet, lite skojiga psykningar på nätet utan ont uppsått får man klara Hoppas jag inte skrämmt någon

Kom igen nu killar, vi kommer ha jättekul! Trots att det var många år sedan jag körde deras Chrysler Neon bilar minns jag det väl. Det var väldigt kul, sprintrace är jätteskoj.

Kristianstad
Här sen Apr 2006

Re:

Tord skrev:
Narin skrev:

Kristihimmelsfärdsdag är det väl enligt min kalender... synd att jag redan är bokad då det verkar vara ett klockrent koncept!

Hade ja missat, men helg dagar är inte alltid lediga dagar inom chafförs yrket och ska på ett annat event på knutan den veckan som jag inte begärt ledigt för än.

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Synd att jag inte hinner komma och köra ifrån er....
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Uppar denna. Hmm, många lyser med sin frånvaro, tävling på lika vilkor är kul. Någon?

sverige
Här sen Sep 2008

Fyyyfan vad skoj!! Arrangerar en stor årligen kommande fisketävling detta datum, annars hade jag vart där.

Höll på att missa detta då jag inte är inne så ofta, du får gärna tipsa om sköna träffar via sms el mail så man hänger med.

Det här är ju klockrent.

om du planerar ngt liknande i år så hör av dig i god tid för planering så jag får med några nerifrån och bla dina landsmän

Ha skoj!

Mvh 1.13.0 Gelleråsen 1a maj..

1, 2, 3   >>
6170 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande