| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
hastighetsmätarproblem, Lotus Europa med Renault växellåda
|
1212 besök totalt |
|
Har lite problem med att få hastighets mätaren att fungera. Mätare, vajer och vinkel växel är ok men tror att den lilla axeln som går ner i växellådan har gjort sitt Hur får man upp plasthylsan med kugghjulet i?
kugghjulet inuti växellådan.
Plasthylsan som sitter ovanpå växellådan där vinkelväxeln sätts på. Notera spåret klockan nio! kan det finnas någon form av spärr där. Har provat men inte listat ut hur _________________ jakob rydh |
|
om du PMar din emailadress kan jag skicka en verkstadshandbok för Renault 16 i PDF-format.
Jag vet ej om det står nåt i den men du kan ju kolla om du vill. Jag har tittat i Europans verkstadshandbok men där kunde jag inte hitta nåt. _________________ Berne Fransson Esther Se7en -06 Lotus Europa S2 -70 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=32034 |
|
Hej.
Den är bara dit tryckt, men den sitter väldigt hårt. Var försiktig så du inte skadar dreven de är rätt så känsliga. Mvh Hans _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1212 besök totalt |