| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vart corner weight:a?
|
3354 besök totalt |
|
Någon här som har tips på firma som kan hjälpa till med corner weight och hjulinställning någonstans i Stockholm? Edit: Eller utanför stockholm någonannanstans i sverige! |
||
|
|
||
|
Motordepån i Järfälla kan hörn-vikta och hjulinställa.
Fråga efter Christer Gellerstedt (som bl.a. kört STCC med BMW) så ställer han in. www.motordepan.se _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
|
||
|
Jag har språkat med Christer nu och tyvärr har dom inte corner-weight prylarna på plats i stockholm. Han hade ett bra pris på att hörnväga och ställa in hjulvinklar på mantorp lördagen innan bmwsc:s träff men det känns som det är lite för lång väg för mig dit bara för att göra detta.
Så finns några andra ställen som kan hjälpa mig? Det är väl hjulvinklarna som är viktigast och cornerweightningen behöver inte vara 110%ig eftersom säsongen snart är slut och jag ändå måste göra om allting i början på nästa säsong. |
||
|
Hör med http://www.bodinchassiteknik.se/ han hjälpte mig för ett par år sedan, nackdelen är att det inte är i Stockholm.
_________________ Rehan Mirza |
||
|
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
Jag lyckades aldrig komma iväg på någon invägning förra säsongen men tänkte göra ett nytt försök iår! Så har ni fler tips på bra ställen att åka till? Det behöver inte vara supernära stockholm - jag är mest intresserad att väga för ett vettigt pris
Går det att komma undan för under 8000:- vilket verkar vara standardpriset här i stockholm? |
||
|
Re:
Kolla med Göran Malmberg här på rejsa han har egna vågar hemma . _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
|
Ah! Tack för påminnelsen; Göran var jag ju faktiskt i kontakt med förra året om detta.. bra minne man har
|
||
|
Re:
Tror SMR tar ca 5k för vägning och hjulvinklar. mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
||
|
Kolla med vette.se de hade beställt grejer för att göra cornerweight samt hjulinställning när jag frågade dom för nån månad sen så det borde ha kommit nu.
Edit: Lite mer begriplig svenska. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
|
Smygreklamar lite...
Jag har vad som krävs för att göra en korrekt corner weight och mer därtill om så önskas. 10min från Mantorp Park och konkurenskraftiga priser. F-skattsedel finns såklart. Magnus T har PM.
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3354 besök totalt |