Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4223 besök totalt |
V70R mot V70 T5 mot Hirsch 95
Från Auto Bild Test &Tuning. Spec: V70R 6 vxl man 300hp/400nm AWD V70T5 5 vxl man tunad av MR Sweden 330hp/447nm FWD 9-5 Aero 5 vxl man Hirsch 305hp/420nm FWD Weight V70R 1760kg V70T5 1655kg 95 Hirsch 1685kg Volvo V70R V70T5 95 Hirsch 0-100 6.3s 7,9s 7,0s 0-160 15,3s 17,9s 14,9s 0-200 26,3s 30,0s 23,5s 100-200 20,0s 22,1s 16,5s Motopark oschhersleben 3667m long 28 C Sunshine Ranking 1: Manthey 996 GT-MR 1,41,79min 129,69km/h 46: Volvo V70R 1,56,27min 113,60km/h 48:Mercedes E 500 1,56,47min 113,30km/h 60:Hirsch Saab 95 1,57,60min 112,32km/t 65: Volvo V70 T5 1,58,40min 111,5km/h _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
100 kg för AWD är ganska normalt. Sen har de ju ett helt annat chassi inkluderat i priset. Men jag är rätt säker att en T-5 med Bilstein/H&R/Whatever ger både bättre tider och mindre hål i plånkan vs. R-modellen. Hirschen är hyfsat snabb, men jag har sett bättre siffror till 200 tidigare. Kring 21 sek. Om jag minns rätt. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Jepp, i den farten är inte ens Hirsch:ens lastbilsturbo stark nog att dra loss framhjulen som annars spinner som om de hade provision. ![]() om man nu skall titta på acc-tider så är det ofta roligt att bryta ner tiderna på det sätt som gjorts ovan. Om man jämför en 9-5 (150hk) och en V70 (140hk) så är SABBen 0,2-0,3 sek snabbare till hundra än Vobblon. Men om man tar stående kilometern så är Vobblon 9 sek! ![]() Mvh/Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Nämen, nu måste du väl ha blandad ihop siffrorna ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Ja, jag vet! ![]() Det är inte jag som mätt upp det ![]() Jag har läst det i en AMS. Testet låg tidigare till allmän beskådning på aftonbladet men de tycks ha börjat med betaltjänster på de sidorna... ![]() Mvh/Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Då tycker jag att vi skyller på Nisse! (tryckfels-nisse alltså) _________________ Pär Hylander |
||||
omöjligt!!! http://saab.ath.cx/stcs/presho/0-200 Det är nått som inte stämmer, din klocka eller antal hästar? Denna filmen är en SAAB 9000T en 86an 175HK och denna är 100-195 men bara på 3ans växell på 8.77 sec ![]() Detta med en 250+ HK http://saab.ath.cx/stcs/presho/100-1 Ha D |
||||
Hej Presho å välkommen hit!
![]() Du bör läsa igenom forumreglerna, speciellt delen om namn: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Du får väl spana in filmen jag postade och klocka själv. Hohenester är inte kända - som vissa andra trimmare ![]() PS. Om du ska mäta 100 - 200 km/h är det bra om du ens är i närheten av 200 på mätaren när du kör. ![]() Växlingar m.m. spelar rätt stor roll i de hastigheterna. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Tjena!
Nja. menade inte att det är omöjligt att dra 100-200 på 11 sec, men detta är lite förlång tit för detta jag är van med. Ha D |
||||
Höhöhö...vilken sandlåda!
![]() Trimmade bilar är trimmade bilar...det är svårt att jämföra dom med varandra. Bara för att understryka detta så postar jag länk till en sketen SAAB 900 Turbo som går 100-200 på ungefär 6-7 sekunder (när framhjulen greppar dvs.) http://www.nordictuning.biz/movies3/ Här är samma kärra som kör om Ferrari 360 på Mantorp rakan, framhjulsdrift och hela kalaset: http://www.nordictuning.biz/movies3/ Betyder det att den är bättre än 360 Modena? Nää...men den går som en skållad troll. En sak är säker, jag har forskat runt ämnet och dessa SAAB B234 motorer har ett sjujävla trimmpotential , vilket vi tänker bevisa så fort som möjligt i ett chassie som gör motorn rätta. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Hej!
Beepbeep>> Det va inte direkt mening att hamna på sandlåde nivå, fast tack vare att du påpekade, har jag insätt detta med, därav editering av mn tidigare innlägg. Att 234 blev nominderad till världens bästa R4 talar klart att det fins pottencial (tekniskt) i denna maskin. Nu är det till stor del tack vare trionicen att den kan tåla massa utan att det blir en kärnreaktor av den. Men som du vet, redan fins det en annan kombination av 2X4 som är bättre ur anndra sinpunkter. Klagar inte på Italiensk potenca häller, men att kamma hästkrafter ur stål i Sverige ska man hälst göra med hemmagörda konstruktioner, och vad just en B2X4 är ju en sådär "hemma" bygge ![]() Jag prioriterar en motor som sammanväxer med min fot, snabb respons, en varvvillig rackare där man styr med högerfoten , du vet ![]() Ha D |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4223 besök totalt |