Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 35701 besök totalt |
Re:
Ja det ska vara bolt on, enligt vad jag läst mig till.... Får la se. //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||||||
ÄNTLIGEN!!!!!!!
Jaha, då var jag äntligen igång igen..... Det var ett bra tag sen pga många orsaker, trytande kassa, intresse, ork etc...... Men men, nu tar vi nya friska tag. Idag har jag o pappsen dragit in pärlan till en uppvärmd verkstad så den får tina upp lite sen så passade jag på att spola rent motorrum ordentligt. o att bogsera en bil utan bromsar kunde ju bli spännande så det fick tillverkas special grejjor ![]() ![]() ![]() För att fästa i båda bogseröglorna fram. Funkade kalas. ![]() ![]() ![]() ![]() På återseende!!! _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||||||
Re: ÄNTLIGEN!!!!!!!
Smart!!! kul att se att du har börjat nu! /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 ![]() Masterstarter 2011 ![]() Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||||
Faan Tjommen, skön att du lämnat TVsoffan och dragit tummen ur röven, osv. Då finns det ju hopp att du ska hinna till sommaren. Säg till om det är nåt du behöver hjälp med
![]() ' Ps. Varför har du dolt nummerskylten på den Röda dragbilen? Tillhör väl inte Tekniska divisionen? ![]() _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||||||
Re:
Nej då?!?? ![]() Undra varför höger dörr på den röda ser lite "blurrig" ut det har ju inte stått nått med vit text där!!!! ![]() _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||||||
Re: ÄNTLIGEN!!!!!!!
Såna dragstänger är jänkarna helt galna i till sina husbilar. Så visst funkar dom! Smidigt att ha en Jeep, eller nån annan leksak, på släp efter husbilen... ![]() Kul att du kommit igång med projektet igen. Tror för övrigt att jag köpte ett extraktorgrenrör till M30 av dig för ett par år sedan. Kan det stämma? ![]() _________________ Mikael Färnström BMW E24 BMW E28 BMW E39 BMW CS #3981 |
||||||
Har inte gjort direkt nått, men har fått hem lite grejjor iaf.
Nya 300*20mm skivor ventilerade bak från 540!! Blir lite fetare. ![]() ![]() Ventilkåpa jag tänkte dona till lite. ![]() På återseende. //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||||||
Trevligt med lite bygge på 6-serie!
Tänkte på ventilurtagen på kolvarna, för säkerhets skull kan du se till att det inte är några vassa kanter på kolvarna, då dom kan orsaka spikningar. Lycka till med projektet! _________________ Samuel Hermans Projekt: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58833 http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=12172 |
||||||
ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har jag fått tag i ett Extractorrör!! Ett Hartge för 2500:- ![]() ![]() ![]() Inte superskick men blir nog bra iaf. Ska byta kollectorerna till 2,5 tum, sen 2,5 tum hela vägen o avslutar med en fullflödes dubbel 2,5 tum från Raka rör!! //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||||||
Ser exakt ut som mitt gamla!
![]() Alpina motor, hartge grenrör, och motorsport spjällhus!! En Schnitzer nyckelring så är det komplett ![]() Blir såååå kanon! /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 ![]() Masterstarter 2011 ![]() Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||||
Re:
Avis är precis vad jag är om inte det framgick!! ![]() /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 ![]() Masterstarter 2011 ![]() Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||||
Halloj! finfina bromsar
![]() Ska åka med 750 4kolvs 324mm och m5 300x20 bak på min e28! Vad måste man göra för kunna ha en s38 vev i m30? skulle vara intressant då m30b34/m106 veven inte verkar speciellt stabil! ![]() _________________ Mvh Oliver Kraigher Bjuhr BMW m5 e39 -00 |
||||||
JULAFTON!!!
Hej hej. Idag var det julafton!! Mina grejjor hade kommit, både på BMW o från Rakarör. Lite bilder. ![]() Denna blir nog kalas, men den var större än jag trott!! ![]() Men det löser sig nog!! ![]() Lite allmänt, rutlister, hub med bult etc.... ![]() Koppling..... Fiint sörru!! Ja det kommer mer uppdatering när jag kommer igång med skruvandet. Har kommit ett litet grus i ögat, fick ett påpekande att kamkedje o oljepump drev från M5 3,6 veven ev inte passar!! Ska kolla upp!! //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||||||
Re:
Jag vet tyvärr inte vad som gäller s38 veven, har s36 vev själv. Där fick jag byta till M-vevlager annars bolton. //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||||||
Re:
du har s38b36 vev ![]() /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 ![]() Masterstarter 2011 ![]() Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||||
Helg mys!!
Ja nu har jag tagit upp jakten mot klockan!! Idag blev en heldag i garaget!! ![]() Jag fick hem den sista fälgen från ![]() (Tog gärna bara ett år typ att få den fixad!! ![]() Planen för dagen var att lacka centrumen på fälgarna o lacka texten på 750 OK:en. Men jag börgade med att kapa sönder en tunna där jag ska bada en ventilkåpa så den blir ren o fin. ![]() Hon där hemma rengjorde en alu kastrull med vatten o lite citronsyra, blev fin. Så jag handlade på mig 400g + en flaska 43%ig ättika!! I med hela skiten + 20liter vatten, så får vi se om några dagar hur det blev. ![]() Till verket med OK:en, slipade te lite sen tog jag en pensel o målade på texten. ![]() Det blev inte klockrent, men helt okej. Duger åt mig!! ![]() ![]() Medans OK:en torka så gav jag mig på Fälgarna, var rätt pilligt att maskera runt ringen.... ![]() Men det var värt allt slit... ![]() Sen på med lite färg. ![]() Resultatet blev Fint som f-n ![]() Eller?? ![]() När färgen på sista fälgarna torkade så passade jag på att testa OK:en igen. ![]() ![]() Känner mig rätt nöjd. Sen var det dax att testa hur stort problem jag får med ljuddämparen.... Ni får själva bedöma!!! ![]() ![]() Aja, det löser sig nog. Frågan är bara om jag ska "klämma ihop" dämparen, eller stjäla utrymme i reservhjuls baljan. ![]() Får ha en session med ![]() Sen kunde jag inte låta bli!! ![]() ![]() ![]() Bromsarna fyller ut fälgarna fint!! ![]() Kommer bli så fett!! ![]() Håll till godo tills vidare. Nu kör vi!! //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||||||
Re:
![]() Fy faan vilken koll man harå!! ![]() //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||||||
Glömde.
Glömde säga att jag kollade upp kam o olje kedje dreven idag, det var samma avstånd som gammla veven så det är bara att GASA!! ![]() In your face!! JON!!! ![]() _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 35701 besök totalt |