Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
7 besök senaste veckan (1637 totalt) |
4x120 Vilka bilar har det ?
Har just inhandlat 1st Mazda Rx5 av 1978 års modell. Nån som vet om det finns några fler bilar som har 4x120 i bultmönster? // magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
Re: 4x120 Vilka bilar har det ?
inte i västvärlden mig veterligen. ev i japan kan fler bilar från mazda ha det. det största 4-bulten i "modern" tid ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
_________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Magnus, du måste lägga in bilder på ditt nyförvärv här på Rejsa så att folk får se denna fantastiska bil. Personligen tycker jag den är så ful att den blir snygg... ...om ni förstår vad jag menar.
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
det är inte så att du mätt lite galet?.
hittar ingen info om att den skulle ha 120mm i c/c-mått. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Nu har jag inte mätt själv utan fått uppgiften från "säker källa".
Stefans bil (den på bilden) är väl nåt som jag kanske siktar på nån gång.. tänk på att jag har Rx7:an som ska ha vård=pengar med! Att det blev just den här bilen var att jag inte kunde motstå erbjudandet.. Och att det inte finns mer än 3 -78 som besigtigats dom sista 5 åren. Här finns lite av dom första bilderna. Kommer att lägga ut mer på min hemsida så småningom. http://phobos.sytes.net/magnus/rx5/p // magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
En bra länk! Tyvärr lite fel i den.. Mazda Rx7 78-83 hade 4x110 och inget annat.. lika kul att hitta fälgar till dom med! // magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
då kan du köra med 4x108 el 4x112 och använda OZ:as offsetbultar. det gör jag på speedstern ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
7 besök senaste veckan (1637 totalt) |