Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 1 besök senaste veckan (22966 totalt) |
Re:
Härligt ![]() ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Nu är det inte många dagar kvar!
Nya BMW original bromsskivor har kommit på fram tillsammans med Carbotech XB10. Anledningen till valet av skivor är att enligt tidigare ägare är det original som suttit på och dessa har rullat fyra säsonger. Priset var ca 580kr/st! Skulle behöva lite nya däck nu bara... _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Liten resumé från Mantorp
Kanonväder! Kvalet började inge vidare. Bilen startade inte, körde slut på batteriet precis när allt drog igång. Är mycket tacksam till Christer G som föredömligt hjälpte mig med tändstiftbyte. Det var stressande att höra cup-bilarna på banan och själv hade man inte ens fått i gång motorn. Problemet löstes utan problem med nya stift. Motorn surar när man småstartar den och just detta har varit gjort då jag flyttat den mellan olika platser hemma. Väl ute tog det tid innan det blev några tider att tala om, men fick till slut till 1.31,5 vilket räckte till andra plats bakom Stålheim som jag tror gjorde nytt "varvrekord" i klassen på 1.31,0. Tyvärr kom inte Marcus till start till racet pga trasig motor. Jag förlorade i startsvängarna till Jörgen Hansson som dessutom fick en lucka ner till mig. Jag slet för allt jag var värd men lyckades inte ta in nämnvärt. Mot slutet kom vi i kapp ett par varvningar vilka jag hade tur med så jag kunde knappa in en del av försprånget. Lättare att jaga när man har kontakt. På näst sista varvet tog jag i kapp på rakan och bromsade mig lite drygt jämsides. Just jämsides åkte vi sedan några svängar tills startrakan då jag tack vare mos i maskin kunde accelerera förbi. Blev dock stressigt innan vi var ute på rakan och jag åter kunde använda effekten för att skaffa mig välbehövliga meter som jag kunde hålla in i mål. Första segern! Andra deltävlingen väljer jag att varken referera eller kommentera pga att man kan se olika på saker och ting men jag var i alla fall andra bil över mållinjen. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Skillnad på motorn
Köhlers operationer i motorn har gett resultat. Jag hade en bra måttstock på detta i form av konkurrent som jag också i höstas fajtades lite lätt med på samma bana. Det var nu en märkbar skillnad till honom och jag kunde skaffa mig flera billängder på rakan. Jag har dock mycket att lära vad gäller körningen. Detta har jag både insett själv och även blivit informerad om av min depågranne... Men han säger också att det syns att jag vill massor... ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Re: Liten resumé från Mantorp
Tack! Ja vi är väl ungefär lika dumma båda två?? ![]() ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Re:
Bilen är såld och ska hämtas i nästa vecka. Således kommer jag inte till varken gelleråsen eller Mantorp. Ev kommer bilen till Mantorp dock med ny förare. Jag ska dock till Mantorp till nästa helg för att kolla PrOSuperbike! Kan eventuellt vara så att det står en estorilblå M3 3,2 hos mig numera...var det slutar får vi väl se... ![]() Lycka till Patrik! ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Re:
Kul att bilen verkar leva vidare i BMW Cup, hoppas att nästa ägare kör den till seger på Mantorp ![]() M3 3,2.... jaja det spårar väl ut som vanligt. Perfekt utgångsobjekt för klass special ![]() Kan jag får första tjing på 3,2:an när du byggt färdigt ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 1 besök senaste veckan (22966 totalt) |