Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Porsche 6kolvs ok samt 332*32mm skivor till Audi
2354 besök totalt
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare

Porsche GT2/3 6-kolvs bromsok och belägg.
2st nya röda 6-kolvs Porsche GT2/GT3 bromsok med Gula Pagid.

Ny pris hos Porsche är:
Bromsbeläggen 3525kr
Bromsoken kostar 10903kr/styck

Totalt 25331kr..

Slumpas för 13900kr

332*32 flytande race skivor till audi
Race skivor som e ytbehandlade och balanserade för att klara 300km/h med riktiga flytande 7075/T6 aluminium nav, svart eloxerade till tex Urquattro,S2,S4,A4,RS4

2st skivor med nav helt oanvända (se bild) säljes pga ändrade planer.
Kan förmedla hjälp med ok adapters till valfria ok vid köp av skivorna.

Ny pris 9900kr
Ge bud.

Martin 0704908585
Finns i Stockholm.

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Micke_EVO
Linköping
Här sen Maj 2008

Vill bara meddela dig som säljare och för ev köpare att Fastone har dessa 6-kolvsok till salu inkl belägg för 5500kr styck (gt2-oken). Skulle dock chansa på att inte han säljer med de finare pagiden som du skickar med.

Vet inte om dessa ok som han säljer skiljer sig från dina, om så är fallet så fall ber jag om ursäkt för denna info.

/Micke

Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Det finns många olika 6kolvs Porsche ok..

Kan garantera att dessa ok ej är samma som dom han säljer...

Vet dessutom att hans 6kolvs ok som han sålde förut vad Cayene ok = större o klumpigare än GT2 ok, vet dock ej om det är dessa han fortfarande säljer.

Men om du fått pris på 5500kr inkl belägg så måste det vara Cayenne oken då dom kostar typ det på Porsche.

Citera
Micke_EVO
Linköping
Här sen Maj 2008

Annonsen finns på blocket o han har skrivit så här:

"SPECIALERBJUDANDE på Porsches GT2's ultralätta 6-kolvsok inkl. Sportbromsbelägg: 5500kr/st "

Vet dock inte om det finns olika varianter av Gt2-oken, kan mycket vär vara så för vad jag förstår så är porsche duktiga på detta?

Citera
Evers
Västerås
Här sen Feb 2006

det är samma ok som ni säljer, dom röda 6 kolvs oken som sitter på gt3 mk2 och cup-bilarna.

Mvh Evers

Squadra Corse
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Men suck...
o hur vet du att det är samma ok ??

Är det dom på bilden i annonsen så är dom ej lika... Dom där har vanliga kolvar medans mina har gula komposit kolvar.

Enligt Porsche är mina till GT3 04- samt Cayman med komposit skivor.

Kan ge ett exempel Cayennne har olika ok för varje modell, ex V6 har ett V8 har ett turbo har ett o det skiljer bla i kolv storlek samt i pris mellan dom (mellan 3500-5000kr) sen har du för komposit skivor ytterligare ett ok o det ligger på över 10.000kr

Hur fan skulle Fastone kunna komma över mina ok för under 5k utan belägg när Porsche tar över 10k för dom?

Citera
Micke_EVO
Linköping
Här sen Maj 2008

Re:

RallyQuattro skrev:
Men suck...
o hur vet du att det är samma ok ??

om det är mig du syftar på så har jag två ggr visat på att jag inte är säker på att det är samma ok men enligt det han skriver i annonsen så beskriver han det som "SPECIALERBJUDANDE på Porsches GT2's ultralätta 6-kolvsok" Vad jag vet så finns det bara ett par av dessa "gt2-ok" då jag har ägt ett par själv som jag köpte av Sandén. Det jag är osäker på är om det har kommit ut en ny version som jag inte vet om och i så fall kan det vara av intresse för dig att nämna detta i annonsen.

Jag kommer nu lämna denna diskussion och får be om ursäkt om jag kanske "förstörde" din tråd med denna information. Hoppas du får dem sålda.

Mvh Micke

Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Nej det var till Evers ovan mitt inlägg som skriver att det e samma...

o då det finns massor av olika o han ej sett mina så undrar jag hur han kan påstå att det är samma ok..

Citera
Evers
Västerås
Här sen Feb 2006

Eftersom du skriver att det är GT2/3 ok, och eftersom jag pratat med fastone tidigare och vet att det är gt3 ok dom säljer ut. Dom har förmodligen köpt på sej för många som dom inte blir av med, därför säljer dom ut dom billigt. För övrigt, så går/gick dessa ok köpas för under 4000kr st, bla via Sanden. Det går även att köpa dessa billigare till Cup-bilarna via Porsche. Var man med från början så kunde man fynda dessa ok för runt 2000kr, då de var fel pris-satta från Porsche. Nu kostar dom som du skriver närmare 11000kr st på Porsche

GT2 ok= gula med gula keramiska kolvar, sitter även på GT3 mk2 med keramiska skivor
GT3 mk2 ok= röda med gula keramiska kolvar, sitter på GT3 mk2 med stålskivor samt GT3 mk2 CUP

Jag har/har haft båda modellerna och det är mej veterligen ingen skillnad förutom färgen. Dessa är givetvis inte samma som oken på Cayenne som är större och klumpigare/tyngre samt billigare, dessutom är Cayenne oken axiellt monterade och inte radialt som GT2/3 oken är.

Hoppas jag rett ut ev oklarheter nu.

Mvh Evers

Squadra Corse
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Jag skriver bara det Porsche sagt till mig o det är att dessa sitter på GT3 04- samt Cayman med KOMPOSIT skivor och kostar över 10k styck.

Jo jag vet att både 4kolvs o 6kolvs oken var svin billiga för masssssa år sedan, men det var då det...

Så ni som vill ha ett par 6kolvs med sport belägg för 11000kr köper från fastone.
medans ni som vill ha ett par 6kolvs som enligt Porsche kostar över 10k styck får ni dessa inkl Gula Pagid belägg för 13900kr av mig.

Kan pruta några hundra på det.

Citera
SÄLJES
2354 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande