Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3 6170 besök totalt |
Re:
Made har lovat att komma förbi och fota samt filma lite. Fick ej tag i någon videobox. Men en incar film lär det bli. Förhoppningen är att jag hinner sätta in min videocam i kval 1ans bil. Så den som kör snabbast på det ena kvalvarvet får äran att känna pressen via cameran är det tänkt ![]() Låter det som en god ide? taktik snack kan man prata här och här http://www.autolife.se/page/25121/ _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Min taktik inför torsdag?
1 - Hålla mig på banan ![]() 2 - Försöka hålla mig lugn (yeah right det går nog lätt.... att man altid är kolugn vid gatbilsåka är ju en tunn merit..) 3 - Hoppas man kan kasta in bilen i de flesta kurvorna och att inbromsningen mot turn in till kurvan innan rakan inte känns alltför läbbig ![]() ![]() ![]() 4 - Hoppas jag får plats i min räseroverall fortfarande. Den kan ha krympt runt midjan ![]() 5 - Var fan är raceline? Ballonglinjen kan jag ![]() (undrar vad det är för däck på dom?) _________________ ![]() |
||||
Re:
Min taktik 1: Efter dålig kvaltid startar jag troligen långt bak, där håller jag mig sedan några varv medens ni hetsar varandra till avåkningar där fram. När ni alla står i sandfållan så glider jag förbi och vinkar lite i lungt tempo så jag inte snurrar av banan ![]() _________________ /Petter Ledin |
||||
Re:
Mmmmm... Yeah right ![]() ![]() Gaute, du känner alla väl? Hur ser topplistan på hetskallar som absolut måste komma först? ![]() ![]() 1. Gaute? 2. 3. _________________ ![]() |
||||
Re:
Jag tror den hemlige gästen kommer att ligga i toppen, troligen etta. På andra platsen tror jag Magnus eller gaute kommer ligga sedan har jag lite dålig koll på övriga förare men tror att det kan bli ganska jämt och i princip vilkensomhelst kan knipa 4:e placeringen. och alla andra placeringar en 1:a för mig kommer jag att skylla på mitt handikapp ![]() ![]() Hur somhelst kommer det garanterat att bli skitskoj vare sig man kommer först eller sist tror jag. _________________ /Petter Ledin |
||||
Jag körde en entypsklass på Gelleråsen 2008 och då kom jag upp mig från 12:e till 4:e genom första böjen.. Det blir lätt stökigt där.
Ett tips är att vara beredd att gå ut över gruset ner till gamla trösen, man kommer direkt upp på banan igen. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||
Jag är nog lite för försiktig av mig, vill nog inte riskera kontakt o då blir det inte så mycket omkörningar.... Men man får veta sanningen om sig själv imorrn, är jag verkligen så försiktigt lagd som jag tror? Eller dyker det upp en vinnarskalle i mig när starten går? Jag är tveksam.
_________________ ![]() |
||||
Re:
Man kan ha en hel del kontakt utan att det blir annat än lackskrap och C30:orna har väl alla samma färg? ![]() Så länge man har utrymme nog att backa av om man tror sig kunna komma upp bredvid och avbryta omkörningen så är det värt att prova den. Gelleråsen har tillräckligt mycket "seghet" i sig som bana att man hinner planera sin körning väl. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||
Pratade med min hemliga gäst precis, hi,hi han om någon har på senaste tiden visat sig ha vinnarskalle, dessutom åker han fort, riktigt fort med snabba potenta bilar i racesamanhang..
![]() Väldigt kul att så många hängde på ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3 6170 besök totalt |