Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (15561 totalt) |
Re:
ok, bra att veta...... då kollar jag upp det och ser till att det är ok tills vi kommer.... |
||||||||
Re:
det är därför det finns firmor som inte gör annat än sopar med maskin..... banan kommer vara helt ren tills vi börjar köra........ sen om jag får hyra in maskin själv på måndag eller om uthyraren gör det , får jag se på måndag men REN blir banan..... något annat finns inte och spekulera inte i det, så det blir något taskigt rykte som folk tror på sen. |
||||||||
Re:
Det undrar vi med, ska vi få bilen klar till fredag eller har vi mer tid på oss. _________________ Niklas Lövgren |
||||||||
Re:
att det körs på fredagen är helt klart, när det gäller trackday...... sen lördagens och söndagens race-tidschema är 100% ..... däremot så har jag ju stängt anmälan tills måndag för fler gatbilar så att vi kan köra bara en grupp ifall det blir ett måste och då kommer vi ändra lite på tiderna men det får jag klart på måndag hoppas jag. problemet är att körskolan som har banan normalt sett på fredagar inte insett att vi fått banan med och kanske måste vi kompromissa lite grand och därigenom ta bort den andra gatbilsgruppen som vi från början tänkt att köra.... dvs ingen minskad åktid utan bara möjligen att det händer lite annat än en 2dra gatbilsgrupp som kör också på dagen. |
||||||||
Re:
Jag var nog otydlig i min fråga, kan man komma med en racerbil för att köra fredagsträningen? _________________ Niklas Lövgren |
||||||||
Re:
ja ni kan hyra in er på racebilsträningen...... kostnad 1500:-, däremot kan ni inte köra racebil i gatbilskörningen. Om ni kommer på att ni även vill vara med och rejsa så dras den avgiften av sen från startavgiften..... |
||||||||
Re:
ok, no problemo, då följer vi utsatt schema för fredagen och tävlingshelgen :-) _________________ Joakim Adolfson |
||||||||
Re:
1. Michael Blix - Westfield 2. Niklas Eriksson - Cheva Nova 3. Andreas Engström - Honda CTR 4.björn davidsson- cheva nova 5. Göran Strandlund - Corvette - 88 6. Jan Rehnman - Fiat Coupe 7. Lars Roxnäs - Skoda octavia RSR 8. Mattias Forslund - Opel Speedster 9. Filip Åhrberg - BMW M3 10. Cedric Nyberg - Porsche 924 Turbo 11. Mats Nyberg - Porsche 924 12. Erik Danielsson - Porsche 924 13. Gustav Uhlander Audi s2/a4 14. Mikael Bernebrandt Subaru Impreza 15. Lennart Pettersson Rx-8 16. Daniel Karlsson Mitsubishi EVo 17. Niclas Lundkvist Bmw M3 18. Andreas Nilsson Volkswagen Golf GTI 19. Jan R Andersson - Porsche GT3 20. Christer Arakangas - Corvette Z06 2002 (om den blir klar, annars en Mini Cooper S) 21. Mattias Stahre - Mazda Mx-5 22. Peter Ennerfelt - Mazda MX-5 23. Arne Avner Subaru Impreza 24. Rikard Gjersvold BMW 325 25. Peter Dahlqvist - Mazda MX-5 26. Christoffer Silfverberg - Porsche 996 27. Anders Bronäs Porsche - 996 GT2 28. Thomas Mothander - Corvette 29. Ola Malmqvist - Porsche 996 30. Patrik Fürstenhoff - Subaru 31. Johan Söderberg - Corvette 32. Tohny Hedenqvist - Corvette 33. Roger Törnbom - Porsche 997 34. 35. 36. 37. 38. 39. 40. 41. 42. 43. 44. 45. 46. 47. 48. 49. 50. sista platsen för 25 i varje grupp. Vi kör som bestämt innan , i 2 grupper och tidschemat gäller..... lämplig tid för gatbilarna att komma är mellan 8 och 8.30 , förargenomgången är kl.08.45 och ingen kör ut på banan innan man anmält sig till sekretariatet och fått OK lappen till bilen.. |
||||||||
Re:
1. Michael Blix - Westfield 2. Niklas Eriksson - Cheva Nova 3. Andreas Engström - Honda CTR 4.björn davidsson- cheva nova 5. Göran Strandlund - Corvette - 88 6. Jan Rehnman - Fiat Coupe 7. Lars Roxnäs - Skoda octavia RSR 8. Mattias Forslund - Opel Speedster 9. Filip Åhrberg - BMW M3 10. Cedric Nyberg - Porsche 924 Turbo 11. Mats Nyberg - Porsche 924 12. Erik Danielsson - Porsche 924 13. Gustav Uhlander Audi s2/a4 14. Mikael Bernebrandt Subaru Impreza 15. Lennart Pettersson Rx-8 16. Daniel Karlsson Mitsubishi EVo 17. Niclas Lundkvist Bmw M3 18. Andreas Nilsson Volkswagen Golf GTI 19. Jan R Andersson - Porsche GT3 20. Christer Arakangas - Corvette Z06 2002 (om den blir klar, annars en Mini Cooper S) 21. Mattias Stahre - Mazda Mx-5 22. Peter Ennerfelt - Mazda MX-5 23. Arne Avner Subaru Impreza 24. Rikard Gjersvold BMW 325 25. Peter Dahlqvist - Mazda MX-5 26. Christoffer Silfverberg - Porsche 996 27. Anders Bronäs Porsche - 996 GT2 28. Thomas Mothander - Corvette 29. Ola Malmqvist - Porsche 996 30. Patrik Fürstenhoff - Subaru 31. Johan Söderberg - Corvette 32. Tohny Hedenqvist - Corvette 33. Roger Törnbom - Porsche 997 34. Pierre Cichini - Porsche 944 35. 36. 37. 38. 39. 40. 41. 42. 43. 44. 45. 46. 47. 48. 49. 50. sista platsen för 25 i varje grupp. Vi kör som bestämt innan , i 2 grupper och tidschemat gäller..... lämplig tid för gatbilarna att komma är mellan 8 och 8.30 , förargenomgången är kl.08.45 och ingen kör ut på banan innan man anmält sig till sekretariatet och fått OK lappen till bilen.. |
||||||||
Hur är det med att ta med folk som inte ska köra ? Läste i andra tråden att det va förbjudet med sådant. Vad gäller för fredagen ?
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||
Re:
ni som ska köra får ta med en eller två medhjälpare...... men inte 200 polare som bara vill kolla..... vi har inte plats för dom tyvärr eller tillstånd till det...... |
||||||||
Re:
bil är bra att ha med sig ![]() |
||||||||
Då har jag varit på Barkaby-flygfältet och kollat över det sista....... läget är följande:
Banan är rätt schysst ren så städningsmässigt funkar det i dagsläget även om några smågrejjer ska fixas. Får besked om att låna en RIKTIG traktor med sopvals imorgon men annars hyr jag in kommunens så vi kan sopa kontinuerligt under hela helgen. Vattentoalett-vagn är inhyrd och vattentillförsel är lokaliserad till den. Elverk är inhyrt...... dvs återkommer när jag fått pris på den imorgon och hur stor den är så får ni priset för att hyra in er och få tillgång till 3fas eller enfas ström. Asfalts-skärmaskin är inhyrd för att fräsa spår i asfalten så vi kan lägga ner tidtagnings-slingan.... OBS en eller två frivilliga skulle behövas hjälp av på torsdag kväll för att hjälpa till att fixa det... Betongbarriärer är inhyrda, för att få bra säkerhet på banan..... Portabla Gummi-Kurbs är inhyrda så vi slipper att ni tävlande genar i varje kurva och drar in en massa grus och smuts på banan. Högintensiva LED-lampor är inköpta och ska monteras med våra radiosändare så vi kommer ha blinkande varningsljus bra placerade för gulflaggs-varningar och kan fjärrstyras , så våra funktionärer kan stå säkert på avstånd. och inte minst.... Korv och Hamburgerförsäljningen är ordnad och kommer finnas till lågt pris så ni inte behöver gå hungriga....... |
||||||||
Re:
Låter bra, tänkte mer på medhjälpare i bilen. Bra att veta ! _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||
Tider och Info, Barkaby
Race och träningstiderna hittar ni på www.slc.se eller tidigare i den här tråden men övriga tider: Fredag: Grinden öppnar 08.00 (Västra grinden som ligger närmast barkaby-outlet och som man hittar genom att åka till Ikea och svänga höger ner söderut och sen fortsätter neråt förbi MediaMarkt och rakt igenom rondellen och då ser man flygfälten på vänster sida och mitt på där är Grinden) Anmälan och besiktning för gatbilarna öppnar 08.30, Anmälan för racebilarna öppnar 09.30. Första träningen för gatbil grupp1 09.00, första träningen för gatbil grupp2 09.30 och första träningen för racebil börjar 10.00. Förarmötet tar vi 17.15 och så fort vi är klara med det så går vi över till besiktningen för racebilarna och då startar vi med besiktning för SLC bilarna och därefter så tar vi gemensam OFFENTLIG besiktning för 5papp bilarna där Bullshit-Jury delar ut bullshit-poängen och teamen har möjlighet att själva prata för sina bilar för att eventuellt motverka Bullshit-poäng. Lördag öppnar vi grinden 07.00 och Söndag öppnar vi grinden 11.00 |
||||||||
Re:
går att lämna där....... vi kommer ha några som sover där.... Och grindarna kommer vara låsta.... |
||||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (15561 totalt) |