Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2009-05-29 Trackday gatbilar STOCKHOLM/Barkarby flygfält SLC
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
2 besök senaste veckan (15561 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Cédric skrev:
Hoppas maskin expo kommmer sopa efter sig, annars har vi lite problem. Åkte förbi igår och det såg verkligen ut som skit.

ok, bra att veta...... då kollar jag upp det och ser till att det är ok tills vi kommer....

Dka
Stockholm
Här sen Aug 2006

Ser riktigt risigt ut där asså!
Kanske ska tjacka grusdäck ?

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Dka skrev:
Ser riktigt risigt ut där asså!
Kanske ska tjacka grusdäck ?

det är därför det finns firmor som inte gör annat än sopar med maskin.....

banan kommer vara helt ren tills vi börjar köra........ sen om jag får hyra in maskin själv på måndag eller om uthyraren gör det , får jag se på måndag men REN blir banan.....

något annat finns inte och spekulera inte i det, så det blir något taskigt rykte som folk tror på sen.

joakim_adolfson
Vallentuna
Här sen Mar 2003

Hej,

blev det nagot nytt schema da antal trackday bilar har andrats el. kor vi enl. de aviserade tiderna pa fredagen?

Stockholm
Här sen Mar 2003

Re:

joakim_adolfson skrev:
Hej,

blev det nagot nytt schema da antal trackday bilar har andrats el. kor vi enl. de aviserade tiderna pa fredagen?

Det undrar vi med, ska vi få bilen klar till fredag eller har vi mer tid på oss.

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Niklas L skrev:
joakim_adolfson skrev:
Hej,

Det undrar vi med, ska vi få bilen klar till fredag eller har vi mer tid på oss.

att det körs på fredagen är helt klart, när det gäller trackday...... sen lördagens och söndagens race-tidschema är 100% .....

däremot så har jag ju stängt anmälan tills måndag för fler gatbilar så att vi kan köra bara en grupp ifall det blir ett måste och då kommer vi ändra lite på tiderna men det får jag klart på måndag hoppas jag.

problemet är att körskolan som har banan normalt sett på fredagar inte insett att vi fått banan med och kanske måste vi kompromissa lite grand och därigenom ta bort den andra gatbilsgruppen som vi från början tänkt att köra.... dvs ingen minskad åktid utan bara möjligen att det händer lite annat än en 2dra gatbilsgrupp som kör också på dagen.

Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003

Re:

Fredrik - SLC skrev:
Niklas L skrev:
joakim_adolfson skrev:
Hej,

att det körs på fredagen är helt klart, när det gäller trackday...... sen lördagens och söndagens race-tidschema är 100% .....

Jag var nog otydlig i min fråga, kan man komma med en racerbil för att köra fredagsträningen?

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Niklas L skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Niklas L skrev:
joakim_adolfson skrev:
Hej,

Jag var nog otydlig i min fråga, kan man komma med en racerbil för att köra fredagsträningen?

ja ni kan hyra in er på racebilsträningen...... kostnad 1500:-, däremot kan ni inte köra racebil i gatbilskörningen. Om ni kommer på att ni även vill vara med och rejsa så dras den avgiften av sen från startavgiften.....

joakim_adolfson
Vallentuna
Här sen Mar 2003

Re:

Fredrik - SLC skrev:
Niklas L skrev:
joakim_adolfson skrev:
Hej,

däremot så har jag ju stängt anmälan tills måndag för fler gatbilar så att vi kan köra bara en grupp ifall det blir ett måste och då kommer vi ändra lite på tiderna men det får jag klart på måndag hoppas jag.

problemet är att körskolan som har banan normalt sett på fredagar inte insett att vi fått banan med och kanske måste vi kompromissa lite grand och därigenom ta bort den andra gatbilsgruppen som vi från början tänkt att köra.... dvs ingen minskad åktid utan bara möjligen att det händer lite annat än en 2dra gatbilsgrupp som kör också på dagen.

ok, no problemo, då följer vi utsatt schema för fredagen och tävlingshelgen :-)

Stockholm
Här sen Maj 2009

När bör man vara där eller snarare när öppnar grindarna. Kl 8.00 OK

Gäller fredagen.

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

1. Michael Blix - Westfield
2. Niklas Eriksson - Cheva Nova
3. Andreas Engström - Honda CTR
4.björn davidsson- cheva nova
5. Göran Strandlund - Corvette - 88
6. Jan Rehnman - Fiat Coupe
7. Lars Roxnäs - Skoda octavia RSR
8. Mattias Forslund - Opel Speedster
9. Filip Åhrberg - BMW M3
10. Cedric Nyberg - Porsche 924 Turbo
11. Mats Nyberg - Porsche 924
12. Erik Danielsson - Porsche 924
13. Gustav Uhlander Audi s2/a4
14. Mikael Bernebrandt Subaru Impreza
15. Lennart Pettersson Rx-8
16. Daniel Karlsson Mitsubishi EVo
17. Niclas Lundkvist Bmw M3
18. Andreas Nilsson Volkswagen Golf GTI
19. Jan R Andersson - Porsche GT3
20. Christer Arakangas - Corvette Z06 2002 (om den blir klar, annars en Mini Cooper S)
21. Mattias Stahre - Mazda Mx-5
22. Peter Ennerfelt - Mazda MX-5
23. Arne Avner Subaru Impreza
24. Rikard Gjersvold BMW 325
25. Peter Dahlqvist - Mazda MX-5
26. Christoffer Silfverberg - Porsche 996
27. Anders Bronäs Porsche - 996 GT2
28. Thomas Mothander - Corvette
29. Ola Malmqvist - Porsche 996
30. Patrik Fürstenhoff - Subaru
31. Johan Söderberg - Corvette
32. Tohny Hedenqvist - Corvette
33. Roger Törnbom - Porsche 997
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
sista platsen för 25 i varje grupp.

Vi kör som bestämt innan , i 2 grupper och tidschemat gäller..... lämplig tid för gatbilarna att komma är mellan 8 och 8.30 , förargenomgången är kl.08.45 och ingen kör ut på banan innan man anmält sig till sekretariatet och fått OK lappen till bilen..

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

1. Michael Blix - Westfield
2. Niklas Eriksson - Cheva Nova
3. Andreas Engström - Honda CTR
4.björn davidsson- cheva nova
5. Göran Strandlund - Corvette - 88
6. Jan Rehnman - Fiat Coupe
7. Lars Roxnäs - Skoda octavia RSR
8. Mattias Forslund - Opel Speedster
9. Filip Åhrberg - BMW M3
10. Cedric Nyberg - Porsche 924 Turbo
11. Mats Nyberg - Porsche 924
12. Erik Danielsson - Porsche 924
13. Gustav Uhlander Audi s2/a4
14. Mikael Bernebrandt Subaru Impreza
15. Lennart Pettersson Rx-8
16. Daniel Karlsson Mitsubishi EVo
17. Niclas Lundkvist Bmw M3
18. Andreas Nilsson Volkswagen Golf GTI
19. Jan R Andersson - Porsche GT3
20. Christer Arakangas - Corvette Z06 2002 (om den blir klar, annars en Mini Cooper S)
21. Mattias Stahre - Mazda Mx-5
22. Peter Ennerfelt - Mazda MX-5
23. Arne Avner Subaru Impreza
24. Rikard Gjersvold BMW 325
25. Peter Dahlqvist - Mazda MX-5
26. Christoffer Silfverberg - Porsche 996
27. Anders Bronäs Porsche - 996 GT2
28. Thomas Mothander - Corvette
29. Ola Malmqvist - Porsche 996
30. Patrik Fürstenhoff - Subaru
31. Johan Söderberg - Corvette
32. Tohny Hedenqvist - Corvette
33. Roger Törnbom - Porsche 997
34. Pierre Cichini - Porsche 944
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
sista platsen för 25 i varje grupp.

Vi kör som bestämt innan , i 2 grupper och tidschemat gäller..... lämplig tid för gatbilarna att komma är mellan 8 och 8.30 , förargenomgången är kl.08.45 och ingen kör ut på banan innan man anmält sig till sekretariatet och fått OK lappen till bilen..

Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Hur är det med att ta med folk som inte ska köra ? Läste i andra tråden att det va förbjudet med sådant. Vad gäller för fredagen ?

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Cédric skrev:
Hur är det med att ta med folk som inte ska köra ? Läste i andra tråden att det va förbjudet med sådant. Vad gäller för fredagen ?

ni som ska köra får ta med en eller två medhjälpare...... men inte 200 polare som bara vill kolla.....

vi har inte plats för dom tyvärr eller tillstånd till det......

Peter Ennerfelt
Stockholm
Här sen Maj 2009

Utrustning för gatbilskörning:
Heltäckande bomullsklädsel, handskar, lämpliga skor, hjälm.

Något mera? Nån riktig räseroverall har jag inte.

Peter

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Peter Ennerfelt skrev:
Utrustning för gatbilskörning:
Heltäckande bomullsklädsel, handskar, lämpliga skor, hjälm.

Något mera? Nån riktig räseroverall har jag inte.

Peter

bil är bra att ha med sig i övrigt var det rätt.....

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Då har jag varit på Barkaby-flygfältet och kollat över det sista....... läget är följande:

Banan är rätt schysst ren så städningsmässigt funkar det i dagsläget även om några smågrejjer ska fixas. Får besked om att låna en RIKTIG traktor med sopvals imorgon men annars hyr jag in kommunens så vi kan sopa kontinuerligt under hela helgen.

Vattentoalett-vagn är inhyrd och vattentillförsel är lokaliserad till den.

Elverk är inhyrt...... dvs återkommer när jag fått pris på den imorgon och hur stor den är så får ni priset för att hyra in er och få tillgång till 3fas eller enfas ström.

Asfalts-skärmaskin är inhyrd för att fräsa spår i asfalten så vi kan lägga ner tidtagnings-slingan.... OBS en eller två frivilliga skulle behövas hjälp av på torsdag kväll för att hjälpa till att fixa det...

Betongbarriärer är inhyrda, för att få bra säkerhet på banan.....

Portabla Gummi-Kurbs är inhyrda så vi slipper att ni tävlande genar i varje kurva och drar in en massa grus och smuts på banan.

Högintensiva LED-lampor är inköpta och ska monteras med våra radiosändare så vi kommer ha blinkande varningsljus bra placerade för gulflaggs-varningar och kan fjärrstyras , så våra funktionärer kan stå säkert på avstånd.

och inte minst.... Korv och Hamburgerförsäljningen är ordnad och kommer finnas till lågt pris så ni inte behöver gå hungriga.......

Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Re:

Fredrik - SLC skrev:
Cédric skrev:

ni som ska köra får ta med en eller två medhjälpare...... men inte 200 polare som bara vill kolla.....

vi har inte plats för dom tyvärr eller tillstånd till det......

Låter bra, tänkte mer på medhjälpare i bilen. Bra att veta !

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tider och Info, Barkaby

Race och träningstiderna hittar ni på www.slc.se eller tidigare i den här tråden men övriga tider:

Fredag: Grinden öppnar 08.00 (Västra grinden som ligger närmast barkaby-outlet och som man hittar genom att åka till Ikea och svänga höger ner söderut och sen fortsätter neråt förbi MediaMarkt och rakt igenom rondellen och då ser man flygfälten på vänster sida och mitt på där är Grinden) Anmälan och besiktning för gatbilarna öppnar 08.30, Anmälan för racebilarna öppnar 09.30.

Första träningen för gatbil grupp1 09.00, första träningen för gatbil grupp2 09.30 och första träningen för racebil börjar 10.00.

Förarmötet tar vi 17.15 och så fort vi är klara med det så går vi över till besiktningen för racebilarna och då startar vi med besiktning för SLC bilarna och därefter så tar vi gemensam OFFENTLIG besiktning för 5papp bilarna där Bullshit-Jury delar ut bullshit-poängen och teamen har möjlighet att själva prata för sina bilar för att eventuellt motverka Bullshit-poäng.

Lördag öppnar vi grinden 07.00 och Söndag öppnar vi grinden 11.00

joakim_adolfson
Vallentuna
Här sen Mar 2003

Hej, hur gör vi med ev. övernattning av racebilar fredag-> söndag?? el. är tipset att dra hem bilen till täby??

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

joakim_adolfson skrev:
Hej, hur gör vi med ev. övernattning av racebilar fredag-> söndag?? el. är tipset att dra hem bilen till täby??

går att lämna där....... vi kommer ha några som sover där.... Och grindarna kommer vara låsta....

Inför träffar
2009-05-29 Trackday gatbilar STOCKHOLM/Barkarby flygfält SLC
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
2 besök senaste veckan (15561 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande