Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Någon som kör med Recaro Pole Position och vilken storlek ?
1823 besök totalt
Nimblad
Kalmar
Här sen Aug 2008

Trådstartare

Hej !

Jag funderar starkt på att köpa Recaro Pole Position till min Audi TT. Dock funderar jag på om någon på rejsa som kör med dessa stolar i sin bil ? Jag kollade extra noga efter någon återförsäljare av Recaro på Elmia i år men ingen verkade sälja dem. Om någon kör med Recaro Pole Position stolar vilka mått har du då ? Jag är 170 cm lång och väger 80-85 kg. Kommer jag att komma ner i en Recaro Pole Position stol ?
Jag provade flera olika modeller på Elmia från Sparco utan några som helst problem.

Tacksam för svar !

Smygehamn
Här sen Dec 2003

Autoexperten säljer Recaro genom KG Knutsson. PP är en ganska vid stol och jag tror inte du får några problem att komma ner i den. Jag har själv en lite smalare variant av stolen som satt i RS modellerna, väger 86 kg och är 186 lång. Om jag fick önska så skulle jag vilja ha en ännu lite tajtare stol, t.ex. Recaro SPG.

/Anders

993 C2
En helt ovanlig 944
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
David L
Nykvarn
Här sen Jan 2003

Enligt Recaro har Pole Position 430mm bred sittyta medans Profi SPA/SPG har 395mm. Profi SPG XL har 430mm. Så det verkar som att PP är XL i std-utförande..

Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006

Jag har PolePosition som passagerar stol (är även PolePosition standard i M3 CSL btw). Jag är 1,94cm och väger 84kg och jag sitter kanon i den men bälteshålen är nere vid skulderbladen så jag kan inte använda den.

Jag har Profi SPG som förar stol och den är öiiiite smalare i botten men lite högre rygg.

Tror du kommer sitta fint i PolePosition

Henrik

BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
Skruva banåkabil
1823 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande